turbonissen Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei Vi skal reise til USA i april neste år og i den sammenheng lurer jeg på et par ting vedrørende reise og avbestillingsforsikring. Vil en forsikring som inngår i mitt Mastercard være nok eller bør jeg skaffe forsikring fra et ordinært forsikringsselskap? Hva er evntuelt forskjellen mellom disse to mulighetene. Setter stor pris på alle svar mvh Bård Lenke til kommentar
Hermanus Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg har lest flere steder at det anbefales å ha en helårs reiseforsikring fra framfor å bare ha forsikringen i forbindelse med et Mastercard/kredittkort. Sjekk vilkårene i forsikringen; Hvor mange dager gjelder forsikringen for? Hva er egenandelen? Hvor stor andel av reisen må være betalt med kredittkortet? Det er viktig at du sjekker at forsikringen din faktisk dekker landet du skal reise til. Man får bl. a også reiseforsikringer bare for norden. Forsikringen skal dekke utgifter i forbindelse med skader, avbestilling, forsinkelse av bagasje, ulykker, sykdom, hjemtransport og dødsfall. Når du skal til USA er det jo spesielt viktig at utgifter i forbindelse med sykdom/ulykker dekkes, da det kan komme opp i store summer. Sjekk for hvilke beløp du er dekket, 2-300.000 i USA kan gå fort dersom ulykken er ute. Jeg hadde nok valgt en helsårs reiseforsikring fra forsikringsselskapet, men jeg vet jo ikke vilkårene i kredittkortet ditt. Velger du en helårs reiseforsikring vil du også være dekket for alle andre (små)reiser du foretar fra hjemmet (ikke jobb, skole). Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 takk for svar Hermanus. Jeg legger ved litt info om mitt Mastercards forsikring FORSIKRINGSSUM PER SKADETILFELLE Dekning Forsikringssum Vilkårshenvisning Reisegods kr 15.000 - reisegods per familie kr 20.000 Verdigjenstander kr 7.500 Ran/tyveri av penger kr 3.000 Forsinket reisegods etter 0 timer kr 2.000 Reisesyke og hjemtransport kr 5.000.000 Reiseansvar kr 3.000.000 Forsinket fremmøte i Norden kr 20.000 Forsinkelse av reisearrangørs transportmiddel kr 1.500 Forsinket fremmøte ved hjemreise kr 5.000 Reiseulykke kr 400.000 Reiseulykke, død, barn u/21 år kr 30.000 Avbestilling kr 20.000 - avbestilling, per familie kr 40.000 Egenandelen er kr 500. Jeg må betale 50% med kredittkortet og det gjelder på reiser opp mot 90 dager. Vi skal være borte i ca 14 dager. Synes dette OK? igjen, takk Bård Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå