Gå til innhold

Rykte og samletråd Sony Alpha 900 kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Jeg tror ikke tusener av A700-brukere kan få skreket høyt nyheten om friskmelding fra den ENE tingen rootkit/playstation/sony-haterne har hatt på Alpha-linjen. Nå har de snudd det til noe positivt ved å vise at de tar til seg brukererfaringer og vurderer markedet for "eldre" produkter som verdt utviklingskostnadene. Det betyr kanskje at vi ikke får noen oppfølger på PMA, men A700 er nå godt rustet for ennå noen måneder. Synd de brukte så lang tid, men mangelen på fundamentalistisk tro på egne avgjørelser lover godt.

Lenke til kommentar

Koblingen av Minoltas menneskelige ressurser og tekniske ekspertise kombinert med vilje og stor pengesekk fra Sony viser endelig skikkelige resultater. De som har holdt ut med sin gamle 5 og 7D, evt som hoppet på toget med A100 får endelig uttelling. Men det skulle bare mangle at Sony ikke fikk det til skikkelig til slutt med det teamet de har med seg. Det er tross alt det teamet som siden åttitallet har utviklet så og si alle banebrytende slr-konstruksjoner som har vært. At en produsent som alltid har vært litt foran de andre ikke har vært det før de siste generasjonene under Sony-flagg skyldtes nok kun at de hadde innkjøringsproblemer. Jeg tipper at Sony etterhvert begynner å glise hemningsløst over å ikke bare ha kjøpt en fatning, men tok med seg det mest kreative utviklerteamet som noensinne har konstruert kameraer.

Det har for meg alltid vært en gåte hvordan det underlegne Eos-systemet klarte å presse seg forbi det originale alpha-systemet fra 84. Ikke bare var 7000 og 9000 langt mer proffe og avanserte enn Eos 650/670, de var også mer utbygd optisk da Canon og Nikon kom på banen to år senere. Det viser hvor mye penger betyr for folks oppfatning om hva som er bra eller ikke. De med størst marketingbudsjett vinner alltid den krigen.

Lenke til kommentar
Det går forøvrig sterke rykter om pressekonferanse i dag eller i morgen.

Det er nok mest sannsynlig i morgen - jeg har ihverfall hørt datoen 10.09.08 nevnt et par ganger nå (10 - 9 - 8; det er rene nedtellingen det ;) )

Tom

Der tok jeg feil, gitt! Dette ser spennende ut. Blir nok mye nyrer til salgs utover høsten ;)

edit: dpreview er allrede ute emd en preview.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...