Gå til innhold

Rykte og samletråd Sony Alpha 900 kamera

Anbefalte innlegg

Jo, Maxxum 7 ble på underlig vis min første speilrefleks. Den og en 50mm 1.7 jeg hadde kjøpt til reversert makro.

Jeg har alltid følt den var mye mer elegant en 7D-en som er tykkere og mer kantete, har en tregere/mindre sensitiv AF-modul, litt bedagelig lukkermekanisme og mangler noen av de tingene som gjorde 7-eren til et spesielt godt analogt SLR (innebygget trådløs blitsstyring med mulighet for ratios, fullstendig utlesing av lysmålingsdata på lcd-skjermen, lagring av eksponeringsdata, et genialt designet batterigrep, stor og lys søker til filmslr å være etc).

Jeg tar den ofte frem/med ennå, men for tiden er det M3-en som ligger i veska om det ikke trenger å være digitalt. Lurer på om A900 med en 28mm hadde erstattet den også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minolta sine to siste analoge SLR kameraer er vel legendariske på hver sin måte. Mike Johnston i Luminous Landscapes beskrev vel Dynax 7 som kandidat til verdens beste filmkamera (var nok før F6 kom fra Nikon, det er visst ikke så aller værst heller har jeg hørt..) Sjøl går jeg og leker med Dynax 9 om dagene og med 100% søkerbilde er det en sann fryd å se gjennom, og er en drøm å ta bilder med. Måtte A900 være smidd over samme lest... Ser ut til å ha samme søker mer eller mindre:

Dynax 9: 100%, 0,73x

Alpha 900: 100%, 0,74x

Bare så trist jeg må nøye meg med å sikle på dette...

Lenke til kommentar

cz16-35b.jpg

A900 med CZ16-35mm 2.8 SSM i Brussel i midten av August.

[OT]

Nyren må være ubrukt på det viset? Fillern. Jeg synes den så så ren og ny ut?

Nuvel.. Hvis noen fortsatt er interessert tar jeg godt vare på den og holder den fersk i en halvfull flaske billig whiskey..

[/OT]

Lenke til kommentar
Hmm. Kom nettopp over to nyrer, to levre, et hjerte og en lunge i utmerket stand. Selges samlet..

Ser det for meg allerede:

ORGANation - you bring ze ORGANs, we ORGANize delivery!

Lurer på hva salgsprisen til A900 blir, forresten.

Tipper 18000,- inkl ett eller annet objektiv

Lenke til kommentar
CZ+a900= :dribble:

Samtlige produsenter av objektiv har noe å lære av Carl Zeiss på design!

Det så dritfett ut :D

Mja, det er vel litt s/h. Nikon fikk ikke helt taket på sin klassiske 105mm før de gikk bort fra Sonnar-konstruksjonen til fordel for Gauss.

Men egentlig har alle lært av Zeiss. Carl Zeiss Sonar er ungfolen fra midten av tyvetallet, Tessar fra 1902 og Planar fra 1896.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...