Gå til innhold

Ny Pc til gaming til maks 11000kr..med skjerm osv

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger en ny pc rimelig snart..er dog noen år siden jeg har bygde en pc(ca 2004) + jeg er ganske utdatert om hva som er bra nå for dagen. Jeg har sett litt på noen pcer:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10350

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10138

Er disse noe å satse på ?eller burde jeg bygge en pc selv?

# Hva skal maskinen brukes til?Spill, internett + skolearbeid.Spill jeg kommer å spille er HOOM IV, GTA:SA, Football manager 2008, CS:S..hadde vært fint om pcen kunne klare av fremtidige spill som GTA IV og Postal 3

# Prisantydning: 11000

# Skal maskinen overklokkes: Nei

# Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? samme det bare det er bra ytelse

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er avhengig av skjermkortet faktisk hvor mye ram som er igjen.

har du 1 gb skjermkort så har du litt under 3 gb med ram igjen mest sannsynlig.

Vis du skal ha en splitter ny pc og nytt Operativ system ville jeg godt for 64 bit vista home premium.

Da får du mulighet til og ha mer enn 4gb ram noe som kan være greit vis pc-en skal vare en del år når du sikkert vil trenge mer ram med årene som går.

64 bit er også mer stabilt og driver støtten er veldig bra vis du bruker ny hardware.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

32-bit OS kan bare utnytte 3,3 GB RAM. Selv sitter jeg på et Vista HP x64, men hadde jeg kunnne valgt om igjen, tror jeg jeg hadde gått for 32-bit: mye bedre kompatibilitet med mange programmer. Om du trenger mer enn 3,3 GB RAM kommer selvsagt ann på hva du skal drive med, men til spill burde det holde i massevis (f. eks. bruker Crysis under 1,5 GB på maskina mi når det er minimert).

Maskina mi er forresten samme modell som ble foreslått her fra netshop, men med c2dE8500, bedre PSU og en ekstra harddisk. Godt fornøyd. Ser at de har bytta ut hovedkortet siden jeg kjøpte også - mitt er et foxconn digitalife x38a. Forresten voldsomt å spille på en 24" 1920*1200.

@Robert: konfigurasjonen lagres i de midlertidige internettfilene på maskina di (som vi (heldigvis) ikke har tilgang til :p ), så du får heller kopiere inn oppsettet ditt her...

@Donnie: Er ikke sikker på dette, men mener å ha lest at hvorvidt grafikk-kortet "bruker opp" minne som er en del av det minnet kommer an på om grafikkminnet er dedikert eller delt. Tror de fleste av dagens kort bruker dedikert minne som ikke sluker RAM. Alt i alt kommer det ann på hvor mange tunge programmer du skal kjøre samtidig. Vurder hva du har behov for før du bestemmer deg for hva du vil ha.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Jeg laget en tråd som har blitt klistret om PC-bygging med 9000 kroner som budsjett. Den inkluderer ikke skjerm, tastatur eller mus, men dette får du lett til 2000 kroner. :thumbup: CPU-kjøler klarer du deg foruten hvis du ikke skal overklokke.

Her finner du en annen tråd som gjelder et PC-bygg i budsjettklassen. Dersom du ikke trenger å ha de aller beste innstillingene på GTA IV (det er unntaket, alt annet går greit på fullt), fungerer den faktisk også glimrende til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...