Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

harddiskproblem ved innstalering av windows

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk i dag min nye multicompc, som jeg bestillte uten OS. Først da alle filene for innstalering av windows var lastet , kunne jeg ikke trykke Enter for starte innstalasjonen.

Valgte da å rote litt i bios, der jeg trykkte på load default configuraion. Etter dette måtte jeg trykke på f12 for å starte fra cd igjen. dette gikk automatiskt før. Nå under innstalasjon av winxp ,får jeg blåskjerm rett etter alle filene for innstalasjonen er loadet. På blåskjermen står det: Utfør virussjekk på maskinen. Fjern alle nylig innstalerte harddsikstasjoner eller drivere for harddsikstasjoner. kontroller at hardiskstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet. Kjør CKHDSK /F for å se etter skader på hardsikstasjonen og start på nytt.

Anyone???

På forhhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bumpdibumpdibum
Du må selv lete etter i bios. Du kan jo for alt man vet ha en eldgammal maskin som har en spesiell bios. Nei - se i bruksanvisninga eller fortsett og let. Det er jo slettes ikke sikkert det er mbr-beskyttelsen som er årsaken. Det kan jo være disken som er gåen.

hm, har da skrevet at maskinen er ny, og at jeg har begrenset tilgang i bios... lurt å lese ett par linjer før svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...