provolone Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei! Fikk i dag min nye multicompc, som jeg bestillte uten OS. Først da alle filene for innstalering av windows var lastet , kunne jeg ikke trykke Enter for starte innstalasjonen. Valgte da å rote litt i bios, der jeg trykkte på load default configuraion. Etter dette måtte jeg trykke på f12 for å starte fra cd igjen. dette gikk automatiskt før. Nå under innstalasjon av winxp ,får jeg blåskjerm rett etter alle filene for innstalasjonen er loadet. På blåskjermen står det: Utfør virussjekk på maskinen. Fjern alle nylig innstalerte harddsikstasjoner eller drivere for harddsikstasjoner. kontroller at hardiskstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet. Kjør CKHDSK /F for å se etter skader på hardsikstasjonen og start på nytt. Anyone??? På forhhånd takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Når du prøvde å installere - husket du på å formattere harddisken? Lenke til kommentar
provolone Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 kom aldri så langt desverre... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Rgener med at du har slått på sikring av MBR/bootsektor på harddisken (gjøres i BIOS). Dermed vil forsøk på å installere os oppfattes som virusangrep. Sjekk innstillingene i BIOS. Lenke til kommentar
provolone Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 ok...hmm.. vet ikke helt hvordan jeg gjør dette.. eneste menyvalgene jeg får i bios er "main" og "exit". kan bare stille klokken, og det jeg nevnte ovenfor så vidt jeg kan se. kan du/noen forklare nærmere?? Lenke til kommentar
provolone Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 bumpdibumpdibum Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 bumpdibumpdibumDu må selv lete etter i bios. Du kan jo for alt man vet ha en eldgammal maskin som har en spesiell bios. Nei - se i bruksanvisninga eller fortsett og let. Det er jo slettes ikke sikkert det er mbr-beskyttelsen som er årsaken. Det kan jo være disken som er gåen. Lenke til kommentar
provolone Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 bumpdibumpdibumDu må selv lete etter i bios. Du kan jo for alt man vet ha en eldgammal maskin som har en spesiell bios. Nei - se i bruksanvisninga eller fortsett og let. Det er jo slettes ikke sikkert det er mbr-beskyttelsen som er årsaken. Det kan jo være disken som er gåen. hm, har da skrevet at maskinen er ny, og at jeg har begrenset tilgang i bios... lurt å lese ett par linjer før svar Lenke til kommentar
provolone Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 case closed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå