Jada-jada Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Ja det er i grunn det jeg lurer på, blir som HD sending eller hva mener folk som har peiling? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 I teorien blir det som forskjellen på digitale HD-sendinger og digitale SD-(standard definition)- sendinger, ja. Og om man ser forskjell på det, kommer an på skjerm, ens egne øyne, hvor kresen man er, hvor nær man sitter etc. Ellers er forskjellen selvsagt at lagringskapasiteten er langt større på bluray enn DVD. Ikke all kapasiteten brukes opp til økt bildeoppløsning, så det er også muligheter for bedre lyd, mer ekstramateriale og fancy tilleggsfunksjoner på skjermen mens man ser filmen. Og siden en blurayspiller kan spille gamle DVDer men ikke omvendt, er blurayspiller ikke noe dumt valg etterhvert som de nærmer seg DVD-spillere i pris. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 "Som å gå fra svart-hvitt til farge" - Denne strofen har jeg hørt flere ganger om HD-kvalitet kontra SD-kvalitet. Det er jeg ikke enig i, men at det er en klart forbedring er det ingen tvil om. Jeg har full-HD-TV og BD-spiller, og det er lett å se forskjell mellom dvd og blu-ray. Både oppløsningen og fargene er hakket hvassere. Jeg har ikke noe hjemmekinoanlegg, men etter hva jeg har hørt så er lyden enda bedre på blu-ray. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå