Gå til innhold

Skole Linux/Red Hat/Debian/Lindows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var jo ikke Windows en mulighet her da!

En nybegynner burde kanskje starte med Mandrake eller RedHat da disse er enkle å sette opp og konfigurere.

Når en føler seg fortrolig med Linux generelt kan steget føres videre til Debian og Slackware.

Når du er ferdig med disse er kanskje BSD tingen.

Magnus

Lenke til kommentar

Er helt fersk jeg og, har prøvd Red Hat, Mandrake og SuSE, og for meg var nok det enklest og komme i gang med SuSE. Ikke det at jeg har noe peiling, men jeg anbefaler iallefall at du sjekker ut denne distroen. Søk her på forumet etter den, så finner du mye nyttig info, samt på www.suse.com

Lenke til kommentar

Det er en fordel hvis du laster ned en distribusjon som en kamerat av deg bruker. Da kan jo du dra litt nytte av kunnskapene hans :) Hvis ikke, kan du bare prøve deg litt frem, og se hvilken distribusjon du liker best selv og som du føler deg komfortabel med.

Lenke til kommentar
Hei, hvis jeg ønsker å bruke Linux , hvilken linux er å anbefale, skolelinux, red hat, debian, Lindows ???????

Hva med spill og film seing?

Om maskinen skal brukes til spilling og filmseing så er jo windows greit nok.

Veldig mange Windows spill kan spilles i linux ved hjelp av en emulator som heter wine eller winex, f.eks. Warcraft 3, MOHAA, Red Alert 2 og FIFA 2003... Sitter og spiller Counter-Strike nå :D

Dessuten er linux helt rått når det gjelder filmseeing, mplayer er den beste filmavspilleren jeg noengang har set :yes:

Er helt fersk jeg og, har prøvd Red Hat, Mandrake og SuSE, og for meg var nok det enklest og komme i gang med SuSE

Slik får du tak i SuSE

Lykke til!

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...