midnightraver Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei, hvis jeg ønsker å bruke Linux , hvilken linux er å anbefale, skolelinux, red hat, debian, Lindows ??????? Hva med spill og film seing? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hvis du søker, så finner du en del som har spurt om det samme. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Om maskinen skal brukes til spilling og filmseing så er jo windows greit nok. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Nå var jo ikke Windows en mulighet her da! En nybegynner burde kanskje starte med Mandrake eller RedHat da disse er enkle å sette opp og konfigurere. Når en føler seg fortrolig med Linux generelt kan steget føres videre til Debian og Slackware. Når du er ferdig med disse er kanskje BSD tingen. Magnus Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Skolelinux er ikke tenkt for frittstående arbeidsstasjoner i øyeblikket, så den bør du nok styre unna. Min anbefaling er absolutt Mandrake, men vent noen dager til 9.1 er klar. Rett rundt hjørnet... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Lindows går ut i alle sammenhenger! Ikke er alternativ en gang. Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Er helt fersk jeg og, har prøvd Red Hat, Mandrake og SuSE, og for meg var nok det enklest og komme i gang med SuSE. Ikke det at jeg har noe peiling, men jeg anbefaler iallefall at du sjekker ut denne distroen. Søk her på forumet etter den, så finner du mye nyttig info, samt på www.suse.com Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Debian for en nybegynner? Jeg hadde i alle fall anbefalt Redhat eller Mandrake for en nybegynner, lett å installere og virker med de fleste grafikkort osv. Edit: Du kan jo også prøve Knoppix først, bare som en smaksprøve. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Det er en fordel hvis du laster ned en distribusjon som en kamerat av deg bruker. Da kan jo du dra litt nytte av kunnskapene hans Hvis ikke, kan du bare prøve deg litt frem, og se hvilken distribusjon du liker best selv og som du føler deg komfortabel med. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Prøv Lycoris ( http://lycoris.org ) Det er enklere enn Windows! Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei, hvis jeg ønsker å bruke Linux , hvilken linux er å anbefale, skolelinux, red hat, debian, Lindows ??????? Hva med spill og film seing? Om maskinen skal brukes til spilling og filmseing så er jo windows greit nok. Veldig mange Windows spill kan spilles i linux ved hjelp av en emulator som heter wine eller winex, f.eks. Warcraft 3, MOHAA, Red Alert 2 og FIFA 2003... Sitter og spiller Counter-Strike nå Dessuten er linux helt rått når det gjelder filmseeing, mplayer er den beste filmavspilleren jeg noengang har set Er helt fersk jeg og, har prøvd Red Hat, Mandrake og SuSE, og for meg var nok det enklest og komme i gang med SuSE Slik får du tak i SuSE Lykke til! MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå