Xzii Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Hei, skal nå ha ny pc, og har da valgt ut disse delene med god hjelp av en kompis: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...0E-307EBED5ABF1 Nå vil jeg bare høre hva dere synes. Jeg ønsker at pcen skal kunne dra de nyeste spillene på bra grafikk, pluss at den skal være stillegående ved idling (den står på soverommet, og jeg bruker å laste ned store filer over natta). Jeg har ram fra før forresten, 4 stk DDR2 PC6400 1gb. Noen innvendinger? Endret 1. september 2008 av Xzii Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Du mangler CD/DVD-drev og operativsystem. En strømforsyning på 750W er altfor mye. Oppsettet kommer neppe til å trekke mer enn 500W, men jeg anbefaler allikevel Corsair sin tilsvarende 650W løsning med tanke på framtidige oppgraderinger. Dessuten kan det være lurt å sjekke innom denne tråden for å vurdere konkurrentenes oppsett også. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Hei, takker for svar. Tenkte jeg måtte ha såpass med strøm pga av mulig oppgradering til crossfire med et 4870 til i framtiden, pluss et skikkelig lydkort (aner ikke hvor mye strøm de trekker, men regner med det er en del). Glemte å nevne at DVD-drev og OS har jeg, men lurer på å anskaffe blu-ray brenner/leser etterhvert. Har også en raptordisk som kommer til å stå som systemdisk. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvis du skal kjøre Crossfire, egner det seg nok med 750W ja. Slike detaljer er det fint om du oppgir på forhånd. De integrerte lydkortene på hovedkortet har egentlig blitt så pass bra at du ikke trenger et eksternt et. Jeg ville ventet litt med å kjøpe Blu-Ray-leser enda. Prisen på disse kommer til å falle raskt. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg har en 3870x2 i pc'n min, og den lever godt på en Mist 500W strømforsyning. Så tror det skal holde greit med 650W. Er selvfølgelig ingen krise om du kjøper 750w, men tror det skal holde med 650 hvis økonomien er trang. Er litt usikker på støynivået til stock-kjøler til cpu, men det kan hende den bråker noe... iogmed at kabinettet ditt er såpass åpent, kan det bli mye støy som slipper ut. Men raptordisken klarer vel å overdøve det.. =) Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Hehe, raptordisken klarer å overdøve det meste på noe load, men håper at den klarer å være stille når den ikke er i bruk Greia med eget lydkort er at jeg lager en del musikk på hobbybasis, og trenger da litt ekstra fra et lydkort. Burde sagt fra om crossfire på forhånd, tenkte ikke på det. Mulig jeg bare bygger sammen det her, og ser om jeg trenger en ny cpu-kjøler etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå