Pilseboben Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Jeg har tenkt å skifte vifte på mitt GF2MX400. Må jeg da lime fast den nye vifta siden det ikke er noen festehull for skruer? Hva slags lim anbefales? , må vel lime ram sinks også...... Det er egentlig litt kjipt å måtte bruke lim på vifta da, den er vel klin umulig å fjerne igjen hvis det skulle være nødvendig,,,, :wink: Noen tips ang. dette :?: _________________ -Bomboo AMD T-Bird 1300 mhz (200mhz fsb) ABIT KT7-Raid 384 mb pc133 ram Cardexpert geforce 2 MX400 64 mb 222/220 Win XP Pro Creative 8438e cd-rw Pioneer 106-s DvD WD 40 gb HD Fujitsu 6.4 mb HD [ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-01-15 12:27 ] Lenke til kommentar
Kane Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 pass på at du har en form for kjøleribbe og ikke kun vifte. hadde tenkt å sette på ny vifte på mitt gf2 gts, men tror ikke det er så lurt uten noen form for kjøleribbe mellom. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 15. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2002 Tenkte vel egentlig å montere på en blue orb e.l. der er det vel ikke noen kjøleribbe da.... Men på ditt GTS kort har du vel monterings hull på sidene, slik at du ikke trenger å lime fast viftakjøleribba. det har ikke jeg :sad: men det var en god ide, hadde ikke tenkt på det. problemet blir vel at da bygger vifta enda mer ! [ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-01-15 12:26 ] Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Jo! Det er ribbe på Blue Orb, det er ribbe på alle kjølere (som eg veit). Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 15. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2002 men den må fortsatt limes på? er det da noen måte å fjærne den på etterpå da? (hvis jeg bruker artic silver lim)? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Har les at hvis du skal løsne igjen,(med A/S lim) må du blande litt A/S goop sammen med limet. OBS! Prøv blandingsforholdet på noe annet FØR du monterer! Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 15. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-15 13:20, [email protected] skrev:Har les at hvis du skal løsne igjen,(med A/S lim) må du blande litt A/S goop sammen med limet.OBS! Prøv blandingsforholdet på noe annet FØR du monterer! Hva er AS lim AS goop? tenkte å bruke artic silver jeg da.... Lenke til kommentar
blackice Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 as=artick silver, Har du tenkt til å bruke artick sliver limen så kan du legge kortet i en antistatisk pose i fryseren og når du tar den opp igjen kan du med letthet fjerne kjøleribba. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 15. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-15 13:56, blackice skrev:as=artick silver, Har du tenkt til å bruke artick sliver limen så kan du legge kortet i en antistatisk pose i fryseren og når du tar den opp igjen kan du med letthet fjerne kjøleribba. Huff hvor teit jeg er!!! visste jo egentlig det... hadde jeg bare tenkt meg om Legge det i frysern ja. Skal jeg bare gjøre det med original vifta også? og bare brekke den av, eller hjelpe til meg barberblad eller.no? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Går det ån med AS Goop? Er det ikkje sånn at det var det ingenting som løste den? (forutsett at du ikkje ødelegger GK`et da...) ===================================================== Eg siter fra 3dfxcool.no : Arctic Silver Thermal Adhesive Artic Silver Termisk lim for maksimum kontakt. Limet er meget sterkt og inneholder 62%-65% rent mikronisert sølv. Denne leder ubetydelig mengder strøm. Men vær fortsatt forsiktig når du bruker den så du ikke søler den over komponentene inni PC-en din. - Vil dette si at den leder strøm? Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Da eg putta på Zalman-kjølaren min på GF3 så stod det at eg aldri vile vere i stand til å få av ribba igjen om eg brukte det limet som var med. Så det eg gjorde var å bruke Arctic Silver nesten over alt og så ein drope lim i kvart hjørne av GPU'en (etter tips i ein guide på overklokking.no) Kjølaren sit godt nok fast, og eg reknar med at det er mogleg å fjerne den seinare dersom det skulle vere nødvendig. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 15. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-15 15:24, [LOST]Snik skrev:Da eg putta på Zalman-kjølaren min på GF3 så stod det at eg aldri vile vere i stand til å få av ribba igjen om eg brukte det limet som var med.Så det eg gjorde var å bruke Arctic Silver nesten over alt og så ein drope lim i kvart hjørne av GPU'en (etter tips i ein guide på overklokking.no)Kjølaren sit godt nok fast, og eg reknar med at det er mogleg å fjerne den seinare dersom det skulle vere nødvendig. Det var en god ide :smile: Skal prøve det. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Den kjønte eg ikkje heilt? Hvilken AS mener du? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 blue orb anbefales ikke jeg har slått den av nå den bråker som et svin Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-15 19:14, Danny skrev:blue orb anbefales ikke jeg har slått den av nå den bråker som et svin Jasså? noen vifter som er bedre mindre støy? som fortsatt ser bra ut? noen andre erfaringer på støy på blue orb? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Bråker endel,men ikke for mye for de fleste. Bråker vel med 30-32db. Jeg synes dette er for mye og har nå en Stor gammel kjøleribbe på mitt radeon. Støyen er vel ca.20db. Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 JEg har et slikt kort. Test THO-FAN med AS3. Lenke til kommentar
Amd_Xp Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg har nettopp tatt av blue orben jeg hadde på mitt geforce 256.den hadde jeg festa med artic silver Lim Når jeg tok den av brukte jeg et middels stort flat skrujern og vippa litt rund hele orben og da løsna den fint... Håper detter funker for flere Amd_Xp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå