Gå til innhold

Skifte vifte på gf2mx

Pilseboben

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å skifte vifte på mitt GF2MX400.

Må jeg da lime fast den nye vifta siden det ikke er noen festehull for skruer?

Hva slags lim anbefales? , må vel lime ram sinks også......

Det er egentlig litt kjipt å måtte bruke lim på vifta da, den er vel klin umulig å fjerne igjen hvis det skulle være nødvendig,,,, :wink:

Noen tips ang. dette :?:

-Bomboo

:evil:

AMD T-Bird 1300 mhz (200mhz fsb)

ABIT KT7-Raid

384 mb pc133 ram

Cardexpert geforce 2 MX400 64 mb 222/220

Win XP Pro

Creative 8438e cd-rw :cry:

Pioneer 106-s DvD

WD 40 gb HD

Fujitsu 6.4 mb HD

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-01-15 12:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte vel egentlig å montere på en blue orb e.l.

der er det vel ikke noen kjøleribbe da....

Men på ditt GTS kort har du vel monterings hull på sidene, slik at du ikke trenger å lime fast viftakjøleribba. det har ikke jeg :sad:

men det var en god ide, hadde ikke tenkt på det.

problemet blir vel at da bygger vifta enda mer !

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-01-15 12:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 13:56, blackice skrev:

as=artick silver, Har du tenkt til å bruke artick sliver limen så kan du legge kortet i en antistatisk pose i fryseren og når du tar den opp igjen kan du med letthet fjerne kjøleribba.

Huff hvor teit jeg er!!! visste jo egentlig det... hadde jeg bare tenkt meg om :grin:

Legge det i frysern ja.

Skal jeg bare gjøre det med original vifta også? og bare brekke den av, eller hjelpe til meg barberblad eller.no?

Lenke til kommentar

Går det ån med AS Goop?

Er det ikkje sånn at det var det ingenting som løste den? (forutsett at du ikkje ødelegger GK`et da...)

=====================================================

Eg siter fra 3dfxcool.no :

Arctic Silver Thermal Adhesive

Artic Silver Termisk lim for maksimum kontakt. Limet er meget sterkt og inneholder 62%-65% rent mikronisert sølv. Denne leder ubetydelig mengder strøm. Men vær fortsatt forsiktig når du bruker den så du ikke søler den over komponentene inni PC-en din.

-

Vil dette si at den leder strøm?

Lenke til kommentar

Da eg putta på Zalman-kjølaren min på GF3 så stod det at eg aldri vile vere i stand til å få av ribba igjen om eg brukte det limet som var med.

Så det eg gjorde var å bruke Arctic Silver nesten over alt og så ein drope lim i kvart hjørne av GPU'en (etter tips i ein guide på overklokking.no)

Kjølaren sit godt nok fast, og eg reknar med at det er mogleg å fjerne den seinare dersom det skulle vere nødvendig.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 15:24, [LOST]Snik skrev:

Da eg putta på Zalman-kjølaren min på GF3 så stod det at eg aldri vile vere i stand til å få av ribba igjen om eg brukte det limet som var med.

Så det eg gjorde var å bruke Arctic Silver nesten over alt og så ein drope lim i kvart hjørne av GPU'en (etter tips i ein guide på overklokking.no)

Kjølaren sit godt nok fast, og eg reknar med at det er mogleg å fjerne den seinare dersom det skulle vere nødvendig.

Det var en god ide :smile:

Skal prøve det.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp tatt av blue orben jeg hadde på mitt geforce 256.den hadde jeg festa med artic silver Lim

Når jeg tok den av brukte jeg et middels stort flat skrujern og vippa litt rund hele orben og da løsna den fint...

Håper detter funker for flere

Amd_Xp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...