Vizzy Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) La oss si du jobber deltid på Rema, ICA, Rimi , Mega eller Eurospar. Du jobber 50 timer i månden. Timelønn Utbetalt før skatt 100 kr = 5000 110 kr = 5500 120 kr = 6000 130 kr = 6500 Vist du f.eks har 110 kr i timen. Og syns det er dårlig betalt , så går du til sjefen å klager å får 120 kr i timen istede. Da vil det si du tjener 500 kr mer i månden før skatt . Det er jo bare små penger. Bedre å tenke at du skal jobbe flest mulige timer. Er det som er nøkkelen. 10 kr i timen gjør ikke den store forskjellen. På 100 timer utgjør 10 kr mer i timen 1000 kr. Dårlig betalt for kassearbeid: Grunnen for at jobben er dårlig betalt . Er fordi at alle mennesker i dette landet kan sitte i en kasse på Rema. Om du er Norsk , uteligger , ikke kan prate norsk og er fra Afrika. Du trenger ingen utdannelse eller erfaring for å jobbe der. De klarer alltids å få noen ansatt i jobben , fordi alle uten utdannelse søker på de. Grunnen for at en advokat tjener 1-3 mil i året , er fordi dem må ta 5 års utdannelse. Vist jobben ikke hadde vært godt betalt ville ingen giddet å tatt utdanningen. Prinspipp: De som alltids står på blir premiert. Endret 12. september 2008 av Vizzy Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Vist du f.eks har 110 kr i timen. Og syns det er dårlig betalt , så går du til sjefen å klager å får 120 kr i timen istede. Ja hadde det bare vært så enkelt så ville vi vel alle tatt turen til sjefen. Da vil det si du tjener 500 kr mer i månden før skatt . Det er jo bare små penger. Bedre å tenke at du skal jobbe flest mulige timer. Er det som er nøkkelen. 10 kr i timen gjør ikke den store forskjellen. På 100 timer utgjør 10 kr mer i timen 1000 kr. Må virkelig bare prike litt, jobber du ikke selv eller siden du syntes det er små penger? Mulig som du selv forsøker å framheve(som jeg antageligvis, antyder feil), er at 10 kroner i timen prinsipielt er svært lite, men når man utfyller måneden så er det ikke så altfor lite alikevell. Hvis man virkelig ikke har den store utdannelsen og er på jakt etter endel mer i timen enn rundt 100 lappen, så er vel å merke det beste å jobbe i et AS. Da tenker jeg mer på småe firma, som virkelig gjør det bra, sånn at utbyttet er vesentlig mer enn akkurat til å holde firmaet oppe og gå. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Hvis du skal ha en helt grei deltidsjobb, sats heller på bensinstasjon. Da slipper du å sitte stille i 8 timer og beepe varer. En på din alder kan vel få ca. 130 kr/t på en bensinstasjon. Endret 14. september 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det jo prøver å si , er at ikke ha så stort fokus på lønnen. Vist du går på jobben å tenker at du får dritt lønn. Blir dagene på jobb kjedelige. Jeg jobber 200-290 timer i månden. Jobb mye , dermed styrer du opp inntekten Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det jo prøver å si , er at ikke ha så stort fokus på lønnen. Vist du går på jobben å tenker at du får dritt lønn. Blir dagene på jobb kjedelige. Jeg jobber 200-290 timer i månden. Jobb mye , dermed styrer du opp inntekten Det er ikke alle som har mulighet til å jobbe så mye og det er jo viktig å være med venner og eventuelt familie også. ikke bare jobbe jobbe jobbe og til slutt møte veggen og bli sykmeldt. Må tenke på helsa også. Jeg tenker ikke bare på penger. Når jeg er på jobb så tenker jeg aldri på det som er andre steder. jeg konsentrerer meg om det jeg gjør og jeg tenker ikke på hvor lite jeg tjener eller hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem. Det er heller ikke sunt å tenke på fritida når man er på jobb da det kalles stress og det kan føre til mageproblemer og dårlig hukommelse osv Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er helt klart. Jeg ligger på 200 timer nu. Har 5 reine fridager i strekk per måned der jeg drar til utlandet . Og ellers når jeg har fri er jeg flink å være sosial. Det er med på å hjelpe mye og helsen opp. Er viktig med pauser i blandt. Men det skal sies at jo yngre man er. Jo flere ting har man å gjøre og er opptatt med andre ting. Der er som sakt prioitering va man ønsker . Viktigste er nu å nyte ungomdstiden iallefall. For den er der kun 1 gang Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har fagbrev i butikk, og de sa at jeg derfor var sikret minimum lønnstrinn 6 som nesten er 23000,- brutto. Etter ett år får jeg 7kr ekstra i timen ;D! Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 23 brutto i butikk er veldig bra. Jeg jobber i resepsjon på hotell og har 24 brutto Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Tror lønnstrinn 6 er minimum for de med fagbrev. Fagbrevtillegget på 7 kr kommer etter å ha jobbet ett år i butikken. Lenke til kommentar
Sebastian m jensen Skrevet 28. april 2022 Del Skrevet 28. april 2022 Jeg har 163,- timen på rema 1000,og i tillegg får jeg lønnstillegg på kveldsvakter og lørdagsvakter 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå