ladida Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei, Jeg lurer på hva lønna er på kwi, ultra, rimi osv? Jeg har lest litt rundt her, og det virker som om det er rundt 100kr +/-, men det er til folk som er 18 år eller yngre. Selv er jeg nesten 22, og har litt jobberfaring fra diverse jobber tidligere med en lønn på 120-140kr timen. Vil det ha noe å si eller får jeg uansett ca 100kr i en matvarebutikk? Jeg har begynt å studere, så derfor tenkte jeg at en jobb på ultra eller noe lignende hadde vært veldig greit i forhold til arbeidstider osv. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Lønn i en dagligvare butikk er ikke store greiene. Så, mye strev og arbeid for nesten ingen penger, er egentlig ikke vits. Med mindre du er på jakt etter mer erfaringer rundt det å jobbe i en dagligvare butikk! Lenke til kommentar
ladida Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Ikke egentlig, er bare på jakt etter en fleksibel og grei betalt jobb Har hørt at grunnlønna er så som så, men at man får gode tillegg. Men det gjelder kanskje om man jobber lørdags kveld liksom. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det stemmer at butikklønna er så som så. Et greit levebrød ligger i sjefsstillingene, samt noe UB-tillegg. Lenke til kommentar
Mnett Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 120-130 kroner pluss diverse UB-tillegg er vel normal butikklønn for de over 18. Ikke mye å rope hurra for, mange andre jobber hvor man ikke trenger utdannelse man kan tjene 30-40 kroner mer i timen Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ta deg en tur inn på den siden her du! http://butikksjef.com/Lonn.html Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Fikk 112,5 pr time for å sitte i kassa på Meny. Ikke verdens beste lønn, men så er det heller ingen avansert jobb.. ikke noe tillegg for å jobbe lørdag kveld, da er det en del av butikkens vanlige åpningstid. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Har 120 kr timen, + UB tillegg for å sitte i kassen på Kiwi. Helt grei jobb. Lørdager etter 4 er jo tilleget på rundt 40 kr, så blir jo grei betaling da. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Tror tariff ligger på 118kr ca på Østlandet. Det er forskjellig på bransje og område! Men tror ihvertfall at på Østlandet skal tariff for arbeidstager over 18 år ligger på omtrent 118,- eller noe. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Norgesgruppen (Kiwi, Ultra, Meny, centa ++) opererer med noe sånt som dette nå: 16 eller yngre: 90kr/t 17: 104kr/t 18: 122kr7t I tillegg får man "ub tillegg". Hvis du jobber mer enn 52 timer i måneden, får du en del ekstra. På en lønnslipp på 16 000 utgjør vel ub tillegg ca 2500 litt avhengig av hvilke dager, og tidspunkter du har jobbet.. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg tjente 119,48,- per time på ICA. Synes det var en helt grei lönn og en OK jobb. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg tjener 119,48 kr på møbelforetning. Er ikke bare å sitte bak et kassa apparat og pipe varer. Den lønna er sikkert det minste man kan få og minst 36% skatt så blir det jo ca 80kr utbetalt uten at jeg har regna så mye på det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Du får 120,- i timen ca i matvarebutikk, pluss evt kveldstillegg og helgetillegg osv. Og trespiser, 36% skatt? Du har ca 30% skatt om du jobber full stilling med din timelønn på et helt år. Om du har starta med inntekt nå i sommer klarer du deg med 20% trekk. For 2 år siden var lønnen til dere begge under 110,-. Så økningen har vært stor siste åra . Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg tjener 119,48 kr på møbelforetning. Er ikke bare å sitte bak et kassa apparat og pipe varer. Den lønna er sikkert det minste man kan få og minst 36% skatt så blir det jo ca 80kr utbetalt uten at jeg har regna så mye på det. Var tøff skattetrekk, spør du meg. Alastor har greit svar.. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg fikk 112,5 i timen det året jeg satt i kassa på Meny. Vanvittig dårlig betalt for en hard jobb (i mine øyne). Var utrolig mye sure kunder og generelt dårlig arbeidsmiljø. Har det utrolig mye bedre i min nye jobb (heltid et år før studiene), med omtrent samme lønn. Men her er det myye mer tillegger (les: penger) å hente på overtid. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Dere kaller det drittbetalt, vet dere hva man får i sverige for det samme? Dette er snakk om ufaglært arbeid, gjerne på deltid. Hva forventer dere egentlig? Samme lønn som de som tar 3 års utdannelse..? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg er 16 år og tjener 95 kroner timen hos Rema 1000 når jeg jobber der på deltid. Synes det er helt greit betalt, men nå er jeg som sakt bare 16 år og bor hjemme så har ingen fasteutgifter utenom mobilregning og snart busskort, men har også stipend så greier meg fint. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Dere kaller det drittbetalt, vet dere hva man får i sverige for det samme? Dette er snakk om ufaglært arbeid, gjerne på deltid. Hva forventer dere egentlig? Samme lønn som de som tar 3 års utdannelse..? Forventer fint lite egentlig. Syns det er helt riktig at ufaglært arbeid resulterer i lav lønn. Det jeg sa var at lønna var lav i forhold til arbeidet på Meny, sier ikke dermed at lønna er feil. Men når det er sagt finnes det veldig mye bedre ufaglærte jobber enn matbutikker der ute! Mange kan ikke sammenliknes! Selv valgte jeg å jobbe et år og tjene penger ettersom jeg er fritatt fra militæret. Dermed får jeg litt lavere studielån når jeg skal studere høsten 2009. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Dere kaller det drittbetalt, vet dere hva man får i sverige for det samme? Dette er snakk om ufaglært arbeid, gjerne på deltid. Hva forventer dere egentlig? Samme lønn som de som tar 3 års utdannelse..? Må si meg enig der. Det er faktisk mulig å "utdanne" seg i butikkfaget, og i bedriften jeg jobber i får de med fagbrev og endt læretid igjen for årene. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Dere kaller det drittbetalt, vet dere hva man får i sverige for det samme? Dette er snakk om ufaglært arbeid, gjerne på deltid. Hva forventer dere egentlig? Samme lønn som de som tar 3 års utdannelse..? Jeg vet ikke hva man får i sverige for det samme arbeidet vi får i norge men det er helt sikkert mindre. Men det har noe med det at Sverige er 30-40% billigere enn norge. Hvertfall når det gjelder mat, drivstoff, klær. Hus og leiligheter er helt latterlig billig i sverige i forhold til norge. Det er mer synlig at svenskene får noe igjen for skatten de betaler. Det er værre å være fattig i et rikt land enn det er å være fattig i et fattig land. Hadde det ikke vært for de som sitter i kassa og gjør det som er konstruktivt i en bedrift eller butikk så hadde ikke norge vært noe. Hva skulle dere som har 3 års utdannelse gjøre uten de som gjør det som er konstruktivt? Da måtte dere ha gjort alt selv. Jeg vet at vi trenger leger, psykologer og noen politikere og en sjef her og der til å fordele arbeid og ta avgjørelser og en som passer på økonomien som må ha litt mer skole og evner for å gjøre en god jobb. Men uten oss så hadde vi sikkert fortsatt levd ute i skogen og gått på jakt med spyd eller pil og bue og det hadde vært om å gjøre å ha den største grotta i fjellet for kansje vise litt status. Jeg mener at lønna skulle vært mer rettferdig fordelt. Hva skal man ha penger hvis det ikke finnes noe man kan kjøpe? og uten oss som gjør det konstruktive arbeidet så hadde det ikke vært noe man kan kjøpe. Endret 12. september 2008 av trespiser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå