Sugarrdaddy69 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Heisann :!: Jeg lurte på hvilke effecter Metallica bruker i sine sanger og album. Jeg har en forsterker uten effecter og kommer ikke i nærheten med noen Metallica sound med den. Så jeg lurte på hvilke sound og effecter Metallica bruker og kanskje hvilke typer forsterke, effect pedaler osv. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det er vel i hovedsak pickupene (aktive EMG) og forsterkerne (Mesa/Boogie) som skal til for å ha et godt utgangspunkt til "Metallica-sounden". Lenke til kommentar
Sugarrdaddy69 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Sant så sant... Men går det ann å få liknende lyd uten det? O.o Endret 1. september 2008 av EvilMrBenny Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 En del vreng, og en gitar med høy output vil jeg tro? Har ikke hørt sånn veldig mye av dem... Men det er vel det det i hovedsak er. Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Sant så sant... Men går det ann å få liknende lyd uten det? O.o Vri knappen det står "gain" eller "distortion" på på forsterkeren din til 8-9, bass til 8-9, diskant til 8-9, mellomtone til 2-3. Maks volum og tone på gitar, bridge pickup. Det pleier som regel å gi en brukbar Metallica-lyd på de fleste forsterkere. Du vil jo aldri få lyden de har på studioplatene uansett, men gøy kan man ha det likevel. Lenke til kommentar
Sugarrdaddy69 Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Oki... Går det ann å kjøpe noen effekt pedaler som gir metallica lyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå