Lifeform Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei, Jeg har nylig kjøpt meg en dedikert webserver med cPanel og WHM, som jeg har et nytt domene på som ikke har blitt ompeket ennå. Lurer da på hvordan jeg lager temp-link til innholdet i www-mappen for denne kontoen ? Kjenner selvsagt IP-adressen til serveren, men er usikker på hvordan linkingen blir inn her. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 er usikker på hva du mener her. Men det første du må gjøre er å sett A record til domenet til ipadressen på den nye serveren. Deretter må du sette opp webserver til å vise riktig innhold Lenke til kommentar
arcticbit Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 hei, logg inn på "dine sider" hos dem som hoster domenet, sett A-record og evt. MX-record (epost), til IP-adressen for din server. Logg deretter inn på WHM admin (på din server), der oppretter du en ny Cpanel bruker, mot domene navnet ditt. Deretter kan du logge inn på Cpanel'et for denne brukeren. For at filer skal bli synlig på internett, legger du dem i katalogen /public_html/ (på denne brukeren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå