Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken trådløs-router skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for at jeg endelig skal skaffe meg trådløst nett, derfor lurer jeg på hvilken router jeg skal kjøpe. De eneste kriteriene jeg har er at jeg fortsatt må kunne ha kalbet nett til de stasjonære pcene mine og det må være relativt lett å slå av det trådløse uten og slå av kabel-internettet. Jeg kommer kun til å bruke det trådløse nettet til surfing, andre "tyngre" oppgaver kommer jeg til å bruke de stasjonære til. Hvilken router vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stor forskjell på de forskjellige routerne. Den største forskjellen finner man vanligvis når man skal bruke bittorrent eller annet som krever masse forbindelser mot nettet samtidlig. Her får de fleste routerne problemer hvis man ikke demper max antall forbindelser mot internett. DIR-655 er en av de beste på dette feltet i tillegg til rask overføring trådløst (opptil ca 100Mbit). Skal man skru av trådløsnettet så går det an å sette klokkeslett for når nettet skal være aktivt eller man kan gå inn og slå av manuelt. Som sagt så er WPA såpass sikkert at jeg ikke ville hatt noen bekymring mht inntrengere.

Hvis dere klikker innom nettverkstips-linken min og velger test av routere, så finner dere en fin oversikt hvor de beste routerne ligger høyt oppe på lista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...