Perser Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Hei tydligvis så har jeg et problem som gjelder koding, jeg har problemer med å klistre div tag'n min helt inntil webbrowseren.. slik at det er en liten mellom rom på toppen og på siden, målet er å få bort mellomrommet.. btw, føler meg litt dum nå, men hvordan kan jeg få scroll i en div tag? takk for all svar ;D Endret 1. september 2008 av Perser Lenke til kommentar
Skjeggevara Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Du kan prøve å legge til * {margin:0px; padding0px;} i css-dokumentet ditt. Eller body {margin:0px; padding0px;}, blir det samme. For scrool: overflow:scroll Lenke til kommentar
Perser Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Du kan prøve å legge til * {margin:0px; padding0px;} i css-dokumentet ditt. dette funket ikke.. takk for scroll, men lurer på om d finnes et auto funksjon hvor den slår av scroll når d ikke er overflow? Lenke til kommentar
datech Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Du kan prøve å legge til * {margin:0px; padding0px;} i css-dokumentet ditt. dette funket ikke.. takk for scroll, men lurer på om d finnes et auto funksjon hvor den slår av scroll når d ikke er overflow? Hei Du har overflow: auto; Bubbajoe hadde en feil i koden sin og det var padding0px, som jo skal være padding: 0px; Husk bruker du * {margin: 0; padding: 0;} så er dette kraftige saker, da du setter margin og padding til 0 på alle elementer. Kanskje prøve med body {margin: 0; padding: 0;} Og så sjekke CSS for den div taggen din, sette margin: 0; på den.. Lenke til kommentar
Perser Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 takk for scroll.. enten så er jeg helt på tryne eller så er d feil kode.. Lenke til kommentar
datech Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) takk for scroll.. enten så er jeg helt på tryne eller så er d feil kode.. Hei Legger du nå * {margin: 0; padding: 0;} helt i toppen av CSS'en, så skal det nå fungere. Såfremt du ikke overstyrer dette etterpå. F.eks. hvis du har en DIV med id = test, og du da skriver #test { margin-top: 50px; } Men som sagt tidligere * nullstiller margin og padding på rimelig alt. Du kan dermed få uante resultater for f.eks. skjemafelter (form), såfremt du ikke legger til margin og padding på disse elementene. Prøv å legg dette i CSS: html {margin: 0; padding: 0;} body {background-color: #fff; color: #000; margin: 0; padding: 0; } #test { margin: 0; padding: 0; background-color: #0066CC; color: #f8f8f8; } Så dette for HTML: <div id="test"><p>tekst.. tekst.. tekst..</p></div> Hvis du tester dette i Internet Explorer så vil det ikke være noe luft, men derimot så vil blant annet Opera og Firefox ha luft. Hvis du tilføyer dette i CSS'en: #test p { margin-top: 0;} Så blir nok luften over borte i Firefox og Opera. Husk nå å bruk en gyldig DOCTYPE for ditt HTML dokument. Endret 2. september 2008 av datech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå