padda Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Har to disker i maskinen min. Den ene står som 1st slave, den andre som 2nd master. Windows-disken min er den som ligger som 2nd master. Tidligere har jeg aldri hatt noe problem med dette, men her om dagen slengte jeg inn en annen disk som jeg skulle formatere for en kompis. Nå vil maskinen min konsekvent boote fra 1st slave, og jeg må hver gang gå inn i boot-sekvensen og velge manuelt hvilken disk jeg skal boote fra. Er dette en bios-innstilling som har tullet seg? Har et Asus A8N SLi-Deluxe.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Du går inn i BIOS og justerer bootrekkefølgen, og så lagrer du innstillingene når du går ut av BIOS. Hvis du bare bruker hurtigmenyen så blir jo ikke innstillingene lagret. Det er ingenting som har "tullet seg", det er slik det blir når du kobler disker til og fra. Lenke til kommentar
padda Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Okei, nå er det kanskje jeg som er dum, men jeg går inn i BIOS, velger Boot, og velger så diskene. Der står det at jeg kan bruke pluss eller minus for å bytte plass på diskene, men når jeg trykker på + eller - så skjer det ingenting.. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Har du et tastatur med flere + knapper? Prøvd alle? Lenke til kommentar
padda Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Har ikke flere + knapper, men bruker amerikansk tastatur. Har prøvd alle knapper både på amerikansk, og på norskt tastaturoppsett.. Fremdeles ingenting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå