Terje Takras Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei! Når jeg starter opp et spill eller noe annet som krever noe av skjermkortet feks 3Dmark06. Så går pc'n i blåskjerm. Dette er det som kommer opp i problemrapportet Produkt Windows Problem Videomaskinvarefeil Dato 01.09.2008 15:41 Status Ikke rapportert Beskrivelse Et problem med videomaskinvaren førte til at Windows sluttet å fungere på riktig måte. Problemsignatur Problemhendelsesnavn: LiveKernelEvent OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.256.1 ID for nasjonal innstilling: 1044 Filer som beskriver problemet WD-20080901-1539.dmp sysdata.xml Version.txt Ekstra informasjon om problemet BCCode: 117 BCP1: FFFFFA8005AC24E0 BCP2: FFFFFA60032381C0 BCP3: 0000000000000000 BCP4: 0000000000000000 OS Version: 6_0_6001 Service Pack: 1_0 Product: 256_1 Kjører Windows Vista 64Bit Intel Core 2 Duo E8600 Asus P5Q Deluxe Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5 HIS Radeon HD 4870X2 Har prøvd både driverne som fulgte med på cd, og nye fra både HIS og ATI. Har også prøvd å reinnstalere Vista. + at chipset drivere er innstalert. Maskinen er helt ny, så det skal ikke ligge drivere fra andre kort, å lage kluss Noen som har no ide om hva dette kan være? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hvilken strømforsyning har du? Dette kan være et tegn på for lite strøm, eller at minnet ditt får for lite spenning. Sett volten på rammen til 2.1v Lenke til kommentar
Terje Takras Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 strømforsyninga er en Corsair TX750W, så den burde klare jobben. Skal prøve å sette opp spenninga på minnet, og se hva som skjer da =) Lenke til kommentar
Terje Takras Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Da har jeg prøvd å øke spenninga til 2,1v. Har også prøvd minnebrikkene hver for seg. uten noe bedre resultat. Får ei feilmld når jegstarter opp igjen pc'n om at problemet ble laget av ATI GRAPHICS DRIVER. Kan det være at skjermkortet eller noe annet er defekt? Kan nevne at pc'n kan stå med ymse nettlesere osv oppe hele tiden, men så fort jeg laster wow, så kan jeg se den filmen som kommer første gangs oppstart. Men det rare er at den ikke klikker før disse EULA'ene dukker opp. Hvis jeg avbryter introen og går direkte til EULA'n så fryser maskinen med det samme den dukker opp. KAn ikke skjønne hva dette er :S Lenke til kommentar
Terje Takras Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Ny oppdatering. Har kjørt memtest86, og fikk ingen feil, så kan utelukke minnet. Innstallerte en av demospillene som fulgte med i pakka. Dette klarte maskinen å vise ei stund, men da lagde skjermkortet ymse høyfrekvente lyder, som i mitt hode, ikke skulle ha vært der. Er det mulig at jeg har har vært uheldig å fått et defekt skjermkort? Evt andre måter å teste at det er skjermkortet som er feil? Har desverre ingen andre i nærområdet jeg kan kryssbytte med for å sjekke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå