Gå til innhold

Problemer med HIS Radeon HD4870x2, blåskjerm

Terje Takras

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg starter opp et spill eller noe annet som krever noe av skjermkortet feks 3Dmark06. Så går pc'n i blåskjerm.

Dette er det som kommer opp i problemrapportet

Produkt

Windows

Problem

Videomaskinvarefeil

Dato

01.09.2008 15:41

Status

Ikke rapportert

Beskrivelse

Et problem med videomaskinvaren førte til at Windows sluttet å fungere på riktig måte.

Problemsignatur

Problemhendelsesnavn: LiveKernelEvent

OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.256.1

ID for nasjonal innstilling: 1044

Filer som beskriver problemet

WD-20080901-1539.dmp

sysdata.xml

Version.txt

Ekstra informasjon om problemet

BCCode: 117

BCP1: FFFFFA8005AC24E0

BCP2: FFFFFA60032381C0

BCP3: 0000000000000000

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 256_1

Kjører Windows Vista 64Bit

Intel Core 2 Duo E8600

Asus P5Q Deluxe

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5

HIS Radeon HD 4870X2

Har prøvd både driverne som fulgte med på cd, og nye fra både HIS og ATI. Har også prøvd å reinnstalere Vista. + at chipset drivere er innstalert.

Maskinen er helt ny, så det skal ikke ligge drivere fra andre kort, å lage kluss

Noen som har no ide om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg prøvd å øke spenninga til 2,1v. Har også prøvd minnebrikkene hver for seg. uten noe bedre resultat.

Får ei feilmld når jegstarter opp igjen pc'n om at problemet ble laget av ATI GRAPHICS DRIVER.

Kan det være at skjermkortet eller noe annet er defekt?

Kan nevne at pc'n kan stå med ymse nettlesere osv oppe hele tiden, men så fort jeg laster wow, så kan jeg se den filmen som kommer første gangs oppstart. Men det rare er at den ikke klikker før disse EULA'ene dukker opp. Hvis jeg avbryter introen og går direkte til EULA'n så fryser maskinen med det samme den dukker opp. KAn ikke skjønne hva dette er :S

Lenke til kommentar

Ny oppdatering. Har kjørt memtest86, og fikk ingen feil, så kan utelukke minnet.

Innstallerte en av demospillene som fulgte med i pakka. Dette klarte maskinen å vise ei stund, men da lagde skjermkortet ymse høyfrekvente lyder, som i mitt hode, ikke skulle ha vært der.

Er det mulig at jeg har har vært uheldig å fått et defekt skjermkort? Evt andre måter å teste at det er skjermkortet som er feil? Har desverre ingen andre i nærområdet jeg kan kryssbytte med for å sjekke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...