Gå til innhold

Click-and-drag i Lightroom, funker det hos dere?

Anbefalte innlegg

Hei. Bruker LR2, men mener at jeg hadde samme problem med 1'ern: når jeg er i Grid View og vil endre litt på rekkefølgen på bildene, skal i utgangspunktet C'n'D være tingen. Når jeg prøver på det, kommer jeg så langt som til å få laget en sånn mini-thumbnail som blir med bortover, men den vil ikke legge seg på plass når jeg slipper. Filter er slått av, og fx "include photos from sub items" er haket av. Er dette fordi sorteringskriteriet (hos meg er det Capture Time) overstyrer alt? I tilfelle, åssen får jeg slått av det?

mvh,

ole k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Testa litt. Ser ut som du må vere i akkurat den mappa bileta ligg i, ikkje i ei overmappe. Til dømes har eg ei mappe som heiter 2008, med mange undermapper. Om eg vel 2008-mappa i venstre panel kan eg ikkje flytte på bileta, men om eg vel ei undermappe kan eg det. Fungerer det på same måte hjå deg?

Genialt, Torbjørn T!! Har sjekket overalt etter dette, jeg har til og med et par laaange og frustrerte tråder på Adobes eget lightroom-forum uten noen der kom fram med løsning. Scott Kelbys bok om LR1 nevner det ikke.

Jeg hadde egentlig trodd dette kunne unngås ved å velge Library/Include Photos from Sub-folders, men heller ikke det hjalp, altså. Synes dette er ganske tungvint fra Lightroom sin side, men det viktigste nå er at det dukket opp ei løsning. Takker igjen!

mvh,

ole k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...