Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 Routere i samme nettverk - Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg deler internett med naboen. Signale fra naboen har vært dårlig i lang tid. En bekjent av naboen, som har litt peiling på nettverk foreslo at vi dro kabel til huset mitt å satt opp en trådløs ruter her også(se bilde).

Problemet nå er at når vi kobler til flere på nettverket her i mitt hus så faller internett ut støtt og stadig. I Windows står det at jeg er ikke er tilkoblet (se bilde), men kan bruke internett og det er rimlig stabilt når bare en PC bruker internett.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse problemet? (Har søkt litt rundt på nette, men har problemer med å finne ut hva jeg skal leite etter)

post-104982-1220278364_thumb.jpg

post-104982-1220278378_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe i veien for å koble internett slik dere har gjort.

Den mest sannsynlige grunnen til at det blir problemer er at nettet belastes med for mange forbindelser. Er det f.eks noen som bruker bittorrent for å laste ned vil man ofte få slike symptomer.

For å rette på dette kan man skaffe seg en bedre router (a'la D-link DIR-655) eller begrense antall forbindelser i torrentprogrammene.

Lenke til kommentar

Men hvorfor står det "Ikke Tilkoblet" hele tiden? Har ikke problemer med det noen andre steder(På skolen, hos kompiser osv.) Internett blir ikke spesilt mye belastet heller. Laster ned en sang eller to engang i blant. Kan avstanden mellom routerene ha noe å si? den er nøyaktig 25 meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...