TheNarsissist Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Lurer litt på hvordan man lager en nettside. Vet at man bør kunne Html Og CSS, men hvordan gjør man det? Vet at man må ha en web server eller et webhotell, man må vell kjøpe et eget domene. Hvilket program bruker man? Hvordan setter man sammen nettsiden med domene osv. Hadde blitt glad om noen kunne fortalt meg hvordan ddet fungerer. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Er et ganske bredt spr du stiller nå:O Noen bruker Frontpage, noen andre bruker Dreamweaver, men eg tror vell dei fleste sitter å koder i tekstdokument. Har sjølv dreve på med html, php, css osv. Men det er så lenge siden, at du må nesten vente å noken andre svar Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Adobe Dreamweaver funker fint one.com er fint for startere, men med en del begrensinger.. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Du lærer en god del på w3schools.com også.. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Ok takk for tips. Har lekt meg litt med HTML i et program som heter Microsoft Visual Web Developer 2008. Ganske intrisangt faktisk. Skjønner ikke så mye, men har lært hvordan jeg lager overskrift og skrive. Veldig enkelt program. Nå må jeg bare finne ut alt det andre, som hvordan legge inn bilde. Hvordan legge inn menyer, som Fks Om meg, gjestebok og sånne ting. og hvordan få siden på nett :!: Noen som har noen forslag? Til bilder og meny og sånt. Følgte foresten et program med som heter Microsoft SQL Server 2008. Noen som vet hva det er? Kom med litt tips til en noob. Før det blir aktuelt å få siden på nett må jeg jo selvfølgelig lære meg å lage selve siden. Det jeg vil vite er hvordan jeg legger inn bilder og menyer. Det som er så fint med det programmet er at man bare trykker på en knapp så får man se hvordan siden er. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 SQL er database, at du henter inn informasjon fra en plass, har ikke vært så mye borti dette, men slå meg om eg tar feil Det er ganske lurt å begynne med html, det er det grunnleggende, og enkleste og lære. Vist du går på w3schools, så står det meny til sida alt du kan gjøre Lenke til kommentar
Skjeggevara Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Dette er et fint sted å begynne: http://htmldog.com/guides/htmlbeginner/ Lenke til kommentar
frankb85 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Lurer litt på hvordan man lager en nettside. Vet at man bør kunne Html Og CSS, men hvordan gjør man det? Vet at man må ha en web server eller et webhotell, man må vell kjøpe et eget domene. Hvilket program bruker man? Hvordan setter man sammen nettsiden med domene osv. Hadde blitt glad om noen kunne fortalt meg hvordan ddet fungerer. Kjøp ferdig template på f.eks. www.templatemonster.com, da kan du bare redigere den selv på en lettvinn måte. Da får du en profesjonell nettside for 2-300kr bare, til og med enda mindre muligens. Og så skaffer du deg et billig domene og webhotell på f.eks. www.crystone.no. Etter bestilling vil du få adresse, brukernavn og passord som du da plotter inn i et ftp-program som f.eks. cuteftp for å laste opp nettsiden din. Skritt 2 er å optimalisere siden din for søkemotorer. Og du må sørge for at siden din validerer hos www.validator.w3.org. Ikke bare forsiden (index), men ALLE sider. Trenger du hjelp, kan du alltids sende en privat melding Endret 2. september 2008 av Hotlover Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Btw, så finner du alltid free templates, ved å søk på "free templates" i google, men er ikkje alltid dei er like fine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå