Gå til innhold

Jeg vil kjøpe en laptop...Kan du gi meg en god råg!?

Anbefalte innlegg

Hei.

Nylig laptopen min krasjet, og er dø nå.

Jeg har en Ferrari 3200, men det ser ut som hovedkortet har kolapset. Noen jeg kjenner mente det måtte være hovedkortet som er gåen.

Når jeg starter maskinen, så kommer ingenting på skjermen, og hører ikke hardisken gå rundt heller. Etter få sekunder, så begynner den pipper som telegerafisk.

Prisen for en orginal hovedkort til Ferrari 3200 er nesten like dyrt å kjøpe en ny bærbar pc, så jeg vet ikke om det går ann å sette et annet hovedkort inn i denne Laptopen.

Jeg elsker designen på Ferrari 3200.

Studie hverdagen har begynt, og mye av studiene ved Høgskolen i Ålesund forregår gjennom nettet "Fronter". Altså, du må ha internett tilgang.

Jeg er på jakt etter en laptop i prisklassen 4000-5500.

Laptopen vil bli benyttet til studiene som skriving av office dokumenter, internett i hoved sak. I tillegg det hender jeg får familien eller venner på besøk, så det er artig å sette på DVDen en film jeg har redigert selv enten filmet med digital video kamera, eller satt sammen med bilder som slidshow med musikk og tekst. Jeg bruker mye ProShow Producer og MAGIX Movie Edit Pro.

Jeg liker desutten å analysere sjakk partier, så jeg bruker Fritz og Chessbase til å kjøre sån sjakk motorer til å regne dyppe varianter.

Acer Ferrari 3200 greide disse oppgavene greit, men det hende at maskinen hang seg av og til. Laptopen hadde 512 mb ram, muligens derfor det var treig noen ganger.

Jeg er en fans av AMD CPUene, men denne holdningen skal ikke tvinge meg til å unnlate besittelsen av en god laptop fremfor en nokså god. Derfor, jeg er åpen for all råd og tips jeg får fra deg!! B-)

På forhånd takk for dine råd og tips. :-)

Mvh

Emil-Lion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pc'en er vel under 5år?

Du har rett på å få den fikset vis den er under 5år.

Hei 2mmy91.

Jeg har kjøpt pcen for nesten 4 år siden av en privat person. Ja, Pcen er mindre enn fem år gamel.

Gjelder garantien altså inntil fem år for liknende funksjonsdeffekter?

Av nyskjerighet, så jeg har tatt alle delene fra hverandre i håp om jeg skulle finne noe fysisk deffekt. Jeg fant ingen synlig feil på komponentene inn bærbaren.

Så, jeg vet ikke om garantien vil gjelde fremdeles!? =(

Endret av Novalis-Fafo
Lenke til kommentar
Pc'en er vel under 5år?

Hei 2mmy91.

Jeg har kjøpt pcen for nesten 4 år siden av en privat person. Ja, Pcen er mindre enn fem år gamel.

Av nyskjerighet, så jeg har tatt alle delene fra hverandre i håp om jeg skulle finne noe fysisk deffekt. Jeg fant ingen synlig feil på komponentene inn bærbaren.

Hadde du tenkt til å reparere maskinen selv da eller? Den reklamasjonen kan du se ganske langt etter hvis du har plukket den i småbiter.

Lenke til kommentar
Pc'en er vel under 5år?

Hei 2mmy91.

Hadde du tenkt til å reparere maskinen selv da eller? Den reklamasjonen kan du se ganske langt etter hvis du har plukket den i småbiter.

Jeg hadde tenkt å bytte hovedkortet med et nytt.

Litt uviten når det gjalder reklamasjon. Nå jeg vet at jeg skal ikke vri på skruene på laptopen innen fem gjeldende år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...