Gjest Slettet+19283741 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Har en acer aspire 3692 forran meg, og får følgende beskjed sammen med masse annet: failure predicted on hard disk Trykker F1, og får frem en linje hvor det står: error loading operation systemm For meg virker det som at harddisken har tatt kvelden. Hva tror dere? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Antagelsen din ligger nok svært nær sannheten. Men at en ting er "predicted" betyr ikke nødvendigvis at det allerede har intruffet. At du ikke kan starte operativsystemet kan bety at harddisken har tatt kvelden allerede, evt. bare at den har fått feil i filtabellen. Uansett ville jeg anbefale å bytte harddisk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 i og med at det står predicted så er det harddiskens S.M.A.R.T system som har slått inn pga. det har oppdaget tegn på at harddisken er på vei til å dø. "error loading operating system" indikerer dog at maskinen ikke klarer å hente data fra disken osm operativsystemet ligger på - som altså kan indikere at disken allerede er død eller ihvertfal vanskelig å hente noe ut fra. hvis mulig, last ned produsentens egne dignaoseverktøy og lag en bootdisk fra dem for å teste sp du kan se tilstanden på disken bedre. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå