tacomodo Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hey gang Synes det er år og dag siden jeg oppgraderte PCen og begynner å bli rastløs. Jeg har imidlertid falt helt av når det gjelder hardware og tenkte kanskje noen luringer her kunne hjelpe. Er det noe vits for meg å oppgradere denne maskina nå, eller er det noe *rett* rundt hjørnet jeg burde vente på? E6600 P5K 8800GT Har prøvd å lese noen reviews, men det er så vanskelig å lete på google når man bare får opp sånn jævla samlesider for priser med customer reviews. De reviews jeg har funnet sammenligner aldri med min prosessor så det er vanskelig å vite om det er noe bedre eller ikke. Har også lest meg utrolig forvirret på kodenavn som penryn, yorkfield, bearlake, nehalem, 45nm osv, skjønner ikke bæret. Det jeg har sett på litt er kanskje en Q9550. Noe tess? Noe vits? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det du bør tenke på er hvor mye du vil legge inn i en oppgradering?. Det kommer jo alltid noe nytt rundt nærmeste sving, men med mindre du vil betale "nytt produkt pris" for det, så kan det være en fordel å handle i dag. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Nå er vel det en ganske generell regel, men såvidt jeg vet og som Tacomodo faktisk spurte om så har det ikke kommet noen oppgraderingsmuligheter som gir en vesentlig ytelsesforbedring. Jeg har et tilsvarende oppsett og har ikke funnet noen oppgraderingen som gir noe særlig stor ytelsesforskjell fra det jeg alt har. Alle tips mottas med takk fra meg også. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Tja, en Q9550 vil jo gi ham høyere frekvens enn 2 kjernen han allerede har, samtidig som han får 2 ekstra kjerner? Om han/du trenger det er jo en annen ting. Vurderer selv å gå opp fra 8800gt til 4870 (evt. X2 om PSUen min ikke må byttes da). Det vil være ett lite hopp. Det hele bunner ut i om man synes at PCen går treigt. Og da kan det være en nyinstallasjon av OS som fikser biffen... Man bør iallefall ikke oppgradere "fordi det er en stund siden sist.." Forøvrig så kommer jo Intel Core i7 eller hva de kaller det og m.t.p. mildt sagt sære krav til minne det spekuleres i, så kan det være en fordel å holde seg unna DDR3 ennå, før man få oppklart om dagens brikker kan brukes på nye CPUen.. Endret 1. september 2008 av MrLee Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Jeg skjønner det at man skal tenke på hvor mye man skal legge i det. Jeg skjønner også at jeg får litt høyere frekvens og et par flere kjerner, samt at reinstall av OS kan funke om det er hongammalt. Det jeg imidlertid lurer på er om jeg vil merke noe forskjell om jeg oppgraderer, eller er det minimalt med ytelse som har kommet siden jeg kjøpte E6600? Er det noe å hente i nytt hovedkort chipset og kanskje hoppe til DDR3? Hadde vært leit om jeg oppgraderte og maskina boota halvt sekund kjappere og jeg fikk 4-5 mer frames i spill liksom Tror derimot jeg skal ta skjermkortet i alle tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå