Gå til innhold

Hvilket lydkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
V[]bster"]Støtter Terratec Kortet EAX Advanced HD?

Det husker jeg ikke, men vet det støtter EAX 1.0 og 2.0.

Mener å huske at Audigy 2 støtter noen fler standarder enn det TerraTec gjør.

Grunnen til at Audigy 2 var uaktuell for meg er at den har en DRM-chip som gjør at du ikke kan spille ulovlig musikkfiler i enkelte mediaspillere (eks. Windows Media Player). Det fungerer fint i WinAmp o.l. men jeg vil ikke ha produkter som hindrer meg i å gjøre som jeg vil..

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg ett Audigy Platinum eX kort, men jeg er ganske skuffet over det.. Lyden har en tendens til å klikke helt, og om jeg setter headsett på "live driven" så er det ikke noe særlig god lyd.. (det er ikke headsettet). Men om jeg setter headsettet på selve kortet får jeg fin lyd.

Så jeg vurderer å selge dette lydkortet å evt. gå for Audigy 2.. (ikke platinum!!) Forresten, det finnes ett annet kort på markedet som heter: Hercules Game Theater XP 7.1, noen erfaringer? Har hørt en del bra om det. Men Creative's EAX er vel det mest brukte innen spill? A3D er vel også en del brukt men det har jeg alldrig brukt eller hørt..

Lenke til kommentar

Men vil jeg merke så stor forskjell på mitt Audigy Platinum eX og ett Audigy 2 lydkort? (jeg prøver å finne noen andre drivere til lydkortet mitt for å se om det evt. kan fixe problemet med at lyden klikker.) Dessuten er jeg litt lei av den eksterne boxn... Men det lydkortet kostet jo skjorta, så det ville være synd å selge det. Man får jo ikke på langt nær ordinær pris...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vile kjøpt audigy 2.. det støtter THX i tillegg..  :yes:  

så kjøper du 5.1 THX høytalere fra logitech.. :yes:  

DA får du sinnsyk lyyd!  :yes:  

for å gjøre det enda bedre.. så ber du THX folk komme å deformere rommet ditt om til et THX vertifisert rom :D  :D  :D

THX er ikke annet enn en standard for godkjenning av lyd, og alt kan kjøpes for penger... At et lydkort har fått et THX-merke behøver ikke bety allverden.

Har prøvd et Terratec Aureon Sky 5.1 kort (samme komponentene i Space 7.1, men med to kanaler mindre) opp mot et Creative Audigy kort, og Terratec kortet har mye klarere lyd, mindre støy og bedre frekvensrespons enn Creative kortet. Creative sine lydkort har en tendens til å "farge" lyden, og det er ikke en fordel sett med mine øyne.

Lenke til kommentar
Vile kjøpt audigy 2.. det støtter THX i tillegg..  :yes:  

så kjøper du 5.1 THX høytalere fra logitech.. :yes:  

DA får du sinnsyk lyyd!  :yes:  

for å gjøre det enda bedre.. så ber du THX folk komme å deformere rommet ditt om til et THX vertifisert rom :D  :D  :D

THX er ikke annet enn en standard for godkjenning av lyd, og alt kan kjøpes for penger... At et lydkort har fått et THX-merke behøver ikke bety allverden.

Har prøvd et Terratec Aureon Sky 5.1 kort (samme komponentene i Space 7.1, men med to kanaler mindre) opp mot et Creative Audigy kort, og Terratec kortet har mye klarere lyd, mindre støy og bedre frekvensrespons enn Creative kortet. Creative sine lydkort har en tendens til å "farge" lyden, og det er ikke en fordel sett med mine øyne.

Enig, og i noen ører er denne fargingen vist lik "bedre lyd" noe som jeg igjen ikke er enig i. Det skal høres ut sånn som det var meningen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...