ronron25 Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Dette er egentlig en annen diskusjon enn den jeg startet, men likevel interessant. Sitat: Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving. Sitat slutt. Jeg forstår loven slik, at man kan kreve kjøpet hevet innenfor reklamasjons tiden, om selger ikke klarer å rette(reparere) eventuelt finner et tilsvarende produkt. Tar jeg feil? Kan legge til at Amentio tilbydde meg å kjøpe en annen vare for HKs verdi, eller få pengene tilbake. Om dette var det ingen strid. Det vi var uenige om, var om jeg hadde krav på å få dekka mine fraktutgifter når jeg ville ha pengene tilbake, noe jeg mener jeg har, med støtte fra forbrukerrådet. Amentio sa også, at deres praksis var bare å dekke fraktkostnadene om man kjøpte en ny vare hos dem. Uansett, saken er nå løst, og Amentio skal ha ros for god kundebehandling, tross den lille uenigheten vi hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå