Gå til innhold

Bruk av nettverkskort som er logiske

MAC_USER

Anbefalte innlegg

Holder på og sette opp en egen server for testing med 2003 server på. Skal handle meg et nytt NIC som skal kunne styres. Men hvilke nic's har egen bus som kun belaster diskene? Er ikke så frisk i dette faget, men det jeg mener er: Når noen belaster serveren så går infoen/filene rett fra disk til nic og ikke igjennom maskinens alle mulige veier som ved bruk av et normalt nic.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes jo merkelig ut.

Det eg stort sett er borti er litt mer high end nettverkskort som gjør mye mer av jobben selv for å ikke belaste CPU/minne med unødvendig arbeid. Men diskaksess kan eg ikke se for meg. Altså, evnt forespørsler må jo igjennom OS'et uansett.

Lenke til kommentar

Hva skal du styre på NICet og hva er poenget med å styre dette?

NIC med egen CPU har vist seg å bare være en pengemaskin for produsentene som lager de og ivrige gamere har trodd de ville få lavere latency osv.Vet ikke om servere vil ha noe utbytte av dette når det gjelder bedrifter men til et testoppsett trenger du vel bare det enkleste?Vanligvis trenger du bare å sette IP på et NIC for å teste ut noe.

Forøvrig kan du sette opp logiske loopback interface med Windows.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg antar du mener nettverkskort som avlaster CPU'en?

Teknologien heter TCP/IP offload engine (TOE).

Men jeg leste en test i et blad der de testet TOE-kort med Win2003, og ytelses-forskjellen var omtrent ikke merkbare.

I Win2008 derimot, var det kraftig forbedring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...