pergunnarh Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Skal oppgradere pc´en og kjøper ny prosessor. Har tidligere brukt rødsprit og kaffefilter (hørte at dette ikke legger igjen støv etc.) til rens. Er dette ok eller gjør det vondt verre? Også et litt dumt spørsmål: Har en to år gammel kjølepasta: Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302888 Denne har stått oppreist med korken godt igjen. Ok å bruke denne eller er den utgått på dato? Takker for hjelp! Lenke til kommentar
stigga Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Iflg. en som jobber i datakjeden, kunne denne kjølepastaen brukes etter lengre tids lagring. Bare ikke bruk det ytterste i tuben. Rødsprit er helt ok å bruke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Rødsprit etterlater en tynn hinne. Om denne hinnen har noen isolerende effekt vet jeg ikke. Selv bruker jeg ren teknisk alkohol. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Rødsprit etterlater en tynn hinne. Om denne hinnen har noen isolerende effekt vet jeg ikke.Selv bruker jeg ren teknisk alkohol. Denne "hinnen" utgjør ingen forskjell i praksis. Og hvis du er skikkelig paranoid er det bare til å tørke/gnikke godt med en tørr klut, så forsvinner "hinnen" også. Så rødsprit er helt ok å bruke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Kondensfjerner, teknisk sprit og rødsprit kan jo kjøpes på samme butikken, så når jeg er der, velger jeg teknisk sprit. Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tar du spriten på en q-tips e.l. da? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det går sikkert bra med Q-tips, men papir (som ikke loer så fryktelig) eller klut er mye kjappere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tar du spriten på en q-tips e.l. da? Bruker q-tips eller bomuld først, så renser jeg med rense papir. DVS papir som ikke loer. Er jo ganske lett og se om der er noen flekker eller annet smuss på prosessoren før man kladder en bite liten klatt med sølvpasta på. Stryker utover med fingertuppen. Noe hærk å få av fingeren igjen, men husk ikke å ta på prosessoren slik at der blir et fingreavtrykk rett på stålet. Ikke bra da et fingreavtrykk inneholder fett som absorberer varme ganske kraftig.. Sikkert en nerdeting jeg har for meg der, men det er i allefall slik jeg gjør det... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Noe hærk å få av fingeren igjen, Med sprit og papir går det fort som faen. Akkurat som på prosessoren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Noe hærk å få av fingeren igjen, Med sprit og papir går det fort som faen. Akkurat som på prosessoren. Jepp. Bruker den papirbiten med sprit på, så får man det av fingeren.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå