lperik Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Av og til, samme om jeg gjør noe på pcen eller ikke, kommer det en rar lyd etterfulgt av et pip. Maskina forsetter å jobbe som normalt etter pipet, men er litt iriterende denne lyden! skjer vel sånn ca 3-4ganger i uka. (kanskje mer) Temperaturen inni kabinettet er 27C og cpu er på 30C så er ikke det det står på. Noen som vet hva som forårsaker dette? Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 JA! dette var et bra spørsmål, jeg har det samme problemet. Har et ASUS hovedkort med ASUS Geforce 4 ti4200, 200gb IBM harddisk(1 x 80gb + 1 x 120gb), 800mhz AMD duron, 384mb SD-ram. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 jeg og hadde det slik på min forrige pc... Like etter røyk en eller flere kondensatorer på hovedkortet... Lenke til kommentar
o0Hawk0o Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg hadde også dette "problemet" ,men jeg fant ut hva det var.... Det var at jeg holdte nedde flere enn 3 knapper samtidig på tastaturet :-? Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg trykker ialle fald ikke ned alle knappene, denne lyden kommer også når jeg ser film, og ikke rører pc`en. Frustrerende det der. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg hadde også dette "problemet" ,men jeg fant ut hva det var....Det var at jeg holdte nedde flere enn 3 knapper samtidig på tastaturet :-? Ja, det piper hos meg om jeg holder ned 3 knapper også, men det er ikke ett sånnt pip jeg tenker på. Det kommer en merkelig lyd etterfulgt av et pip som minner om det man hører under oppstart. Noen som har noen ide hva det er? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg hører et tikk fra PC speaker inniblandt... Er ikke irriterende, men lurer på hva det er. Lenke til kommentar
janken Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Muligens kommer det et pip fordi Voltage`en som er 12 volt blir for høy eller lav. Det gjør ivertfall det med meg. Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har selv ett Abit BD7r kort som gjør akkurat det samme. Pipet kommer av (tror jeg) at cpu tempen ett kort øyeblikk overstiger det som satt som alarm temp. i bios. Dette er selvfølgelig ikke en reell temp.Akkurat hvorfor temp. sensoren oppfører seg slik hvet jeg ikke.For selv gjerne pipet når diskene jobber hardt. Overføring av filer etc. Dere kan prøve å øke alarm nivået i bios. Det gjorde jeg å pipingen forsvant. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Tror jeg bare lar det være som det er jeg, om ingen vet nøyaktig hva som skal til for å fjerne det da. /me har pc med personlighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå