itavd1 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei! Jeg er litt usikker på om denne posten hører til her eller andre steder. Så jeg prøver her først en ukes tid. Det har seg slik at jeg har kjøpt Adobe Creative Suite 3 (til ca 12000 + mva) og skal kjøre det på en bærbar PC. Min bærbare PC har Win XP, 2GB-ram, 2.5 GHZ prossessor, "standard" skjermkort og "standard" nettverkskort. Den ble kjøpt for kun et par mnd siden. Min stasjonære PC har Win XP, 1GB-ram, 1.8 GHZ prossessor, "standard" skjermkort og "standard nettverkskort. Den ble kjøpt for lenge siden. Jeg har installert Creative Suite på begge to. Problemet er når jeg skal hente store prosjekter (25mb) i feks InDesign CS3 fra en server. Så låser den bærbare PC-en seg. Om den ikke låser seg, så står den og tenker i to-tre dager (jeg overdriver ikke) før prosjektet er hentet frem. På den stasjonære PC-en tar det kanskje opp til ett minutt eller to før prosjektet er henteet frem, men etter det kan jeg redigere prosjektet uten tydelig merkbar "lagg". Begge PCene logger på med nettverkskabel og på domenet med samme brukernavn. Er det noen som vet hva som kan være feilen? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Har ikke noe forslag til løsning, men med lovlig lisens kan du jo også ringe Adobe Support og spørre. Det er selvfølgelig en viss fare for at det er et Windows-problem, men antar du har sjekket at kommunikasjon med server etc. fungerer greit? Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 yepp, jeg har lovlig lisens. har sjekket kommunikasjon med server. logger på domene med begge pcene. kan prøve adobe support... Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 intet godt svar fra adobe. de sier at det skal gå like godt på bærbar pc som stasjonær dersom hardware er like godt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 de sier at det skal gå like godt på bærbar pc som stasjonær dersom hardware er like godt.Det er åpenbart at noe software-ting (eller _kanskje_ hardware, men det er mindre trolig) henger. Det er ikke sikkert det har noe med Adobe å gjøre, men det er noe som henger - og det har ingenting med hvor kraftig maskinvare du har. Går noe i loop, går det i loop uansett hvor fort det går å kjøre loopen... Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 har du noe tips til hva jeg kan prøve? den bærbare har ordinær XP installasjon, også har jeg fjernet alle dritt programmer som følger med nye pcer. er sikker på at jeg ikke har fjernet for mye... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 har du noe tips til hva jeg kan prøve? den bærbare har ordinær XP installasjon, også har jeg fjernet alle dritt programmer som følger med nye pcer. er sikker på at jeg ikke har fjernet for mye... Gitt at du har installasjons-CDer til XP, ville jeg lagt inn XP helt på nytt fra scratch (første jeg gjør når jeg får en maskin). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå