Gå til innhold

Et merkelig problem

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg....

Når jeg klokker min pc med 2.4ghz cpu på et asus p4pe kort fungerer alt glimrende til godt over 2.9 ghz.

Pcen er stabil og krasjer ikke eller feiler på noen vi men hvis jeg spiller feks medal of honor begynner skjermkortet og flimre og texture i spillet begynner og bline og forsvinne.

Jeg bruker rivatuner og har der funnet meg en stabil klokking med pcen på 2.4ghz men når jeg kjører opp cpu begynner ting og feile i spill...ellers merker jeg ingen ting på skjermkortet.

Jeg ser i manualen at jeg har et punkt som heter AGP VDDQ Voltage den er jo default på 1.5v må jeg stille opp denne verdien også når jeg kjører opp cpuen? hva er den instillingen til?

Tror dere at jeg må stille ned overklokkingen på rivatuneren når jeg klokker cpu?

Jeg har satt manuell på agp/pci frequency 66/33

Hvis noen kan hjelpe meg hadde vært til stor hjelp hvis noen har et oppsett på sine verdier på dette hovedkotet med en 2.4/533 cpu hadde det vørt fint og vite hva dere har satt deres instillinger på

Er det noe vits i og sette opp DDR reference voltage på rammen jeg satt den opp til 2.7 kan jeg trygdt sette den opp til 2.9??

takk for all hjelp

jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ocerklokker cpu til 2.9ghz og lar skjermkortet være så kjører du sisoft sandras burnin test en god del ganger (ca 2timer) er det stavbilt? hva er tempen?

Hvis dette går bra er det bare å overklokke skjermkort til du finner noe stabilt og kjøre 3dmark2003 i ca 4timer takler kortet det?,

hvis ikke (på begge)

må du klokke ned

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...