Bendorama Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Heia. Jeg har tenkt å kjøpe en ny pc-skjerm, den skal være mellom 19-22 og pris er maks 2500 med mvh. Har sett på denne : http://www.pixmania.com/no/no/696044/art/l...ide-m228wd.html Er denne noe bra? Har dere noen forslag, er jo greit om er HD-ready på sett og vis, men bør jo ha DVI utgang/inngang, vet ikke jeg hva heter:P. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Samsung 226BW er en av de beste 22" TN-skjermene og passer med prisklassen din. Forøvrig så er 24"BenQ G2400W både billigere og bedre enn Samsung 226BW. Her kan du selv sammenligne skjermene! Endret 1. september 2008 av Looper87 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Takk skal du ha:D, men et spørsmål hva vil DVI-D si? Vil det passe til skjermkortet mitt? Har 2 DVI inn/utganger på det, men aner ikke hvilken etter bokstav det er:S Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Det vil passe til skjermkortet ditt, ja. DVI-D vil si at det bare bæres digitale signaler gjennom kabelen, mens DVI-A betyr bare analogt og DVI-I kan bære både analoge og digitale signaler. Angående Samsung 226BW glemte jeg å nevne at den er glossy, dvs at coatingen til skjermen er speilblank og vil reflektere lettere enn hva enn matt skjerm vil gjøre. Fordelen med glossy er at fargene blir mer vibrante og bilde blir hakket skarpere og penere. Endret 1. september 2008 av Looper87 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Har du noen erfaringer selv med BenQ G2400W, si har den i "nick" den greia som kommer nedforbi en -------- linje når man skrive innlegg? Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Nei, har ikke erfaringen selv med skjermen, men folk er generelt veldig fornøyde på alle forum jeg er innom. Men objektive fakta på bordet, så har jeg aldri sett en skjerm med så gode farger, gråskala, input lag og kontrast ratio sammenlagt. I tillegg er den skambillig i forhold til mange nye TN-skjermer som er langt dårligere. Når det er sagt, så har BenQ G2400W TN-panel og vil ha kvalitet deretter. Som alle andre TN-skjermer vil den ha gamma/farge skifting med bare små forandringer i den vertikale innsynsvinkelen, i tillegg til uekte 8-bit farger (som gir hakket mer støy enn VA og IPS skjermer) og smålig banding i nyanser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå