Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny pc skjerm

Bendorama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil passe til skjermkortet ditt, ja. DVI-D vil si at det bare bæres digitale signaler gjennom kabelen, mens DVI-A betyr bare analogt og DVI-I kan bære både analoge og digitale signaler.

Angående Samsung 226BW glemte jeg å nevne at den er glossy, dvs at coatingen til skjermen er speilblank og vil reflektere lettere enn hva enn matt skjerm vil gjøre. Fordelen med glossy er at fargene blir mer vibrante og bilde blir hakket skarpere og penere.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Nei, har ikke erfaringen selv med skjermen, men folk er generelt veldig fornøyde på alle forum jeg er innom. Men objektive fakta på bordet, så har jeg aldri sett en skjerm med så gode farger, gråskala, input lag og kontrast ratio sammenlagt. I tillegg er den skambillig i forhold til mange nye TN-skjermer som er langt dårligere.

Når det er sagt, så har BenQ G2400W TN-panel og vil ha kvalitet deretter. Som alle andre TN-skjermer vil den ha gamma/farge skifting med bare små forandringer i den vertikale innsynsvinkelen, i tillegg til uekte 8-bit farger (som gir hakket mer støy enn VA og IPS skjermer) og smålig banding i nyanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...