morknudsen Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Mulig dette er et teit spørsmål, men håper noen kan hjelpe meg med det. Min TV har ingen egen HDMI-kontakt, men derimot en DVI-kontakt med et lite hull ved siden av kontakten. Siden DVI ikke er lyd så lurte jeg på om hullet ved siden av er til lyd? Finnes det i såfall en kabel som fra HDMI til DVI med lyd? jeg har Get dekoder og vil koble HDMI fra den inn i TV'n. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det står jo noe tekst over den rundingen, kan du fortelle hva det står? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Skjermkortet i PC'en mitt sender lyd ut igjennom DVI, og jeg bruker en DVI-HDMI overgang, og en HDMI kabel til HDMI inngangen på TV'en min. Slik får jeg både lyd og bilde fra PC'en min til TV'en min. Så det kan godt hende at TV'en din mottar lydsignaler igjennom DVI kontakten, men jeg ville ikke satset store penger på det Lenke til kommentar
morknudsen Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Har nå endelig fått sjekket hva som står over det lille hullet: AUDIO Lenke til kommentar
akamond Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det mest fornuftige jeg klarer å si her er. haha Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Haha, fabelaktig. Du tar bilete av inngangen, legg det over på PC, oppretter ein tråd på forumet, legg ut biletet og spør kva inngangen er til. Heile tida har det stått AUDIO over inngangen. Lenke til kommentar
morknudsen Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Finnes det i såfall en kabel som fra HDMI til DVI med lyd? Dette er det spørsmålet jeg ihvertfall forsøkte å spørre om. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Nei. HDMI kan overføre lyd og bilete, DVI er kun for bilete. Lenke til kommentar
morknudsen Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Nei. HDMI kan overføre lyd og bilete, DVI er kun for bilete. Det vet jeg, men siden DVI- og Audio-ingangen er "rammet" inn kunne det hende at en slik kabel eksisterte. Men tydligvis ikke Takk for svar. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Då må det i så fall være ein kabel som blir splitta frå HDMI til DVi og audio. Er det digital eller analog inngang du har forresten? Lenke til kommentar
morknudsen Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Er det digital eller analog inngang du har forresten? Sikkert analog, men det vet jeg desverre ikke. Om det hadde vært digital kunne de vel like gjerne brukt HDMI... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Riktig, difor er det sannsynlegvis analog. I så fall må du fikse deg ein kabel med minijack i den enden. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det er en 3.5mm stereo minijack inngang. Siden produsenten tenker at det er PC som skal koples til så bruker PCen minjack ut og inn, og bruker det også her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå