Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-krasj uansett hva jeg gjør. HJELP! :'(

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygget en ny PC med et Intel P45 (ASUS P5Q ett eller annet) brikkesett, 500GB harddisk, 2x1GB minne (800MHz DDR2), GeForce GTX 260, 550W SLI godkjent strømforsyning og Windows Vista SP1. Problemet er at når jeg belaster systemet med 3D applikasjoner og spill, restarter maskinen seg etter en stund. Den får blåskjerm (minnedump) og så starter maskinen på nytt. Kan også krasje sporadisk under installasjon...Har prøvd å bytte alle delene, til og med strømforsyningen, men til ingen nytte. Hadde en annen type minne i maskinen og da fikke jeg en litt annen feil, nemlig at skjermkortdriveren hang seg og ble startet på nytt av Windows. Har jeg installert feil type minne? Bør jeg bytte til et nForce brikkesett???Ingenting er overklokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp bygget en ny PC med et Intel P45 (ASUS P5Q ett eller annet) brikkesett, 500GB harddisk, 2x1GB minne (800MHz DDR2), GeForce GTX 260, 550W SLI godkjent strømforsyning og Windows Vista SP1. Problemet er at når jeg belaster systemet med 3D applikasjoner og spill, restarter maskinen seg etter en stund. Den får blåskjerm (minnedump) og så starter maskinen på nytt. Kan også krasje sporadisk under installasjon...Har prøvd å bytte alle delene, til og med strømforsyningen, men til ingen nytte. Hadde en annen type minne i maskinen og da fikke jeg en litt annen feil, nemlig at skjermkortdriveren hang seg og ble startet på nytt av Windows. Har jeg installert feil type minne? Bør jeg bytte til et nForce brikkesett???Ingenting er overklokket.

Sjekk med på ASUS sine sider om minne ditt er bland de som er testet. Mulig det er et dårlig hovedkort. Du ser det bare når du belaster systemet under 3D? Har du kjørt memtest?

Lenke til kommentar

Første du må gjøre føre du feilsøker operativsystem er å forsikre deg at minnet fungerer ordentlig.

Alle hovedkort setter minnespenning (v/auto på memory voltage i BIOS) til jedec sin volt spesifikasjon som er "kun" 1.8v.

Og omtrent alt som er av high performance minne fra produsenter som Corsair/OCZ,Kingston,Cricial osv har nominell spenning høyere enn dette(opplyst på dems produkt side).

Så det første du gjør er å laste ned ISO fil for memtest86+ 2.01 fra denne siden ( http:///www.memtest.org ) . Brenner den til en CD og booter PCn din fra denne. Kjør alle ni testene (det skal være ingen feil) . Har du feil må du justere memory voltage i hk BIOS , + evt. timings , og re teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...