Rune_ Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Ja, skal mekke det i mårra håper jeg, det blir fett. Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 fikk ikke tak i 70 ohm Men jeg fikk litt store 68ohm som tåler litt, så da går det vel greit?? Ikke så rart da motstander stort sett bare produseres i serier á 10 12 15 18 22 27 33 39 47 56 68 82 (gange eller dele med 10 om du skal ha mere eller mindre osv..) Hvor i hælvette måtte du ut med 10 spén for en motstand? Betalte 18 øre jeg.. måtte riktignok kjøpe 100, men 18 kroner er da enda ikke nok til å betale 2 av dem du kjøpte.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 jeg gikk ikke igjenom hele tråden så jeg vet ikke om du har fiksa problemet ditt, men håper dette hjelper: for å gjøre alt helt enkelt uten noen motstandere og duppedingser kan du jo bare koble en leds til 5v, en kathode til 12v, tvin sammen begge minus-ledningene og til slutt setter du en på/av-knapp på de to minus-ledningene som er tvinna sammen. enkelt, ikke sant??dette kan du gjøre flere gangerr vett'u:wink: og voila, en fiks ferdig greie som du skulle lage Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 jeg gikk ikke igjenom hele tråden så jeg vet ikke om du har fiksa problemet ditt, men håper dette hjelper: for å gjøre alt helt enkelt uten noen motstandere og duppedingser kan du jo bare koble en leds til 5v, en kathode til 12v, tvin sammen begge minus-ledningene og til slutt setter du en på/av-knapp på de to minus-ledningene som er tvinna sammen. enkelt, ikke sant??dette kan du gjøre flere gangerr vett'u:wink: og voila, en fiks ferdig greie som du skulle lage Ulempen med å bruke 5V til LED er at du da må legge opp egen kurs for det, f.eks. ved å bruke to-pol brytere. Du må jo uansett ha 12V til katodene. Er enkelt noe morro da? :wink: Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig? Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Ja, CaNaBiS: Det er jeg helt enig i, det er ikke noe gøy å lage noe hvis det ikke er noen utfordring, så jeg er helt enig... Hvorfor gjøre det lett når du kan gjøre det vanskelig... Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 My point exactly Men jeg lurer fremdeles på hvilken sjappe som skulle ha 10 coins for en motstand.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig? 1. det er billigere 2. er det så stor utfordring å lodde to motstandere foran fem leds?? jeg synes hverfall ikke det :wink: Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig? 1. det er billigere 2. er det så stor utfordring å lodde to motstandere foran fem leds?? jeg synes hverfall ikke det :wink: Det vakke jeg som sa det var stor utfordring... Men elv syns jeg det er tøffere å gjøre alt på den vanskeligtse måten! :wink: Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Kjøpte de på Radio og TV Service i askim.. :oops: Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Kjøpte de på Radio og TV Service i askim.. :oops: Hehe. føler med deg, var på en lokal TV forhandler, skulle ha en Kondensator. han skulle ha 34.50,-.. da flirte jeg å jikk.. Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig? 1. det er billigere 2. er det så stor utfordring å lodde to motstandere foran fem leds?? jeg synes hverfall ikke det :wink: Det er vel omtrent like lite jobb å legge opp en egen kurs for 5V, som å lodde en skarve motstand til en LED. Skal du ha 2 kurser, trenger du en 2-polet bryter. Har man ikke dette liggende, må man kjøpe det. Det er da mye billigere å kjøpe en motstand eller 10 (forutsatt at du ikke kjøper dem på Radio og TV Service i askim ) Kjøpte de på Radio og TV Service i askim.. Jeg kjøpte på Electrade Med forhåndsbetaling til konto, ble det ca 25kr i porto, og det tok under 1 uke å få delene. Dem har forresten billige LED's oxo :smile: Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Sent er bedre enn aldrig er det ikke det man sier??? Hehe, uansett... NÅ ER JEG FERDIG.. 8) Bilder kommer etter helgen, har desverre ikke noe kamera å ta bilde med akkuratt nå, men jeg ble veldig fornøyd... TUSEN TAKK til alle dere som har hjulpet meg med å få dette riktig.. Har også byttet ut led som er til Power on og Hdd, det ble fett, Blå Sunbeam UltraBright til Power on og Rød Sunbeam Ultrabright til HDD led. (Jeg vet at det er en milion andre som har gjort akkuratt det samme før meg.. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå