Gå til innhold

Hamburger-presse? Hvor finner jeg det?

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en "dings" jeg så brukt på TV en gang. Hvor man fyller inn kjøttdeig el.lign. i en slags form hvor man deretter presser ned med et stempel så man får en perfekt hjemmelaget burger (ikke en slik gravid karbonade som det blir hvis man former med hendene).

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt en slik burgerpresse? Har hørt i flere kjøkkenbutikker i Oslo, men dette er tydeligvis ikke standard kjøkkenvare. Er ikke overvettes norske forhandlere å finne om man googler på dette heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et hamburgertips.

Jeg bruker ikke hendene når jeg skal forme hamburgere. Jeg legger en passe mengde plastfolie på benken. Fukter denne såvidt med litt vann, og så legger jeg en klump hamburgermasse (les:kjøttdeig) på plastfolien. Deretter tar jeg en annen bit plastfolie som også er fuktet lett med vann og bruker denne til å legge over hamburgermassen, og presser lett til jeg får den formen og tykkelsen jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Nei, da får man ikke den perfekte runde formen! Og alternative materialer som maltrakterte kyllingfileter er enda mer vanskelig å få perfeksjonert.

Da vet jeg også å styre unna pressen på Clas O, den ser jo rimelig blikkboks ut. Får prøve ut den som ser ut som et middelaldersk torturinstrument i steden. :D

Lenke til kommentar

Mulig jeg er en fjasekopp og en pedant på kjøkkenet, men burgerpresse er obligatorisk i ungkarsreder. :!: Det viktigste er egentlig ikke at den er helt rund, men at den er like flat og tykk over det hele.

Hmm... Ser ut som man kan få en slags burgerpresse fra Tupperware med former man kan fryse ned. Da må jeg vel høre med min mor om hun har noen Tupperware-party venninner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...