TanglewoodD Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei Jeg trenger sårt en ny telefon, å jeg har da litt lyst på Iphone. Klart jeg klarer meg uten, men lysten er der også, spørs på pris. Jeg ser en annonse på Ebay, 800dollar / 4300NOK, uten abonnement. - Får jeg Iphone til noe ala samme pris i Norge? - Kan jeg feks kjøpe kontant kort, å ha den på Iphone, eller et annet billig abonnement? Å ja, jeg har lite peiling på telefon generelt. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Kjøp iPhone i Norge. Kjøpe på eBay: - Risiko for svindel - Risiko for at telefonen er operatørlåst - Ingen garanti eller reklamasjonsrett - Ingen besparelse. Du får 25 % moms på de 4300 kronene. I Norge har du 3 alternativer: - Kjøpe iPhone med iTalk-abonnement hos Netcom - Kjøpe iPhone med Mewe-abonnement hos Netcom - Kjøpe iPhone med iTalk Small, si opp abonnementet og bruke det abonnementet du ønsker. Før du velger ett av alternativene bør du tenke over forbruket ditt. Eksempel: Kjøper du en iPhone 3G 16GB med iTalk Small, får du omtrent 3000 kroner i subsidie på telefonen. Netbetalt over ett år er det snakk om ca. 250 kroner i måneden. iTalk Small koster deg 400 kroner måneden. 400-250 = 150. For 150 kroner måneden får du 100 ringeminutter, 100 SMS og 100MB data. Dersom forbruket ditt holder seg rundt 100 ringeminutter, 100 SMS og 100MB data, så er ikke iTalk Small ugunstig. Har du et annet forbruksmønster, bør du se på de andre alternativene osv. Med andre ord: Lag en liste over alle alternativene og sett dem opp mot forbruket ditt. iPhone på eBay er ikke et alternativ. Endret 1. september 2008 av Marasmus Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Kjøpte nettopp en 16GB i Norge, sa opp abonnementet. Kom på rundt 5000, men da med ett års tyveri/mistet-forsikring og man er dekket av landets tre års reklamasjonsrett. 8GB versjonen er litt billigere, men kan også være vanskeligere å få tak i. Netcom-abonnementene er OK, men det finnes ofte bedre tilbud. For min del er jeg ofte nok i trådløs-soner til at jeg ikke trenger 100 MB gratis per måned, skulle jeg brukt 3G istedenfor hadde jeg nok trengt betydelig mer enn dette. Norge er forøvrig ett av de få stedene du får tak i iPhone som er åpen for hvilken som helst operatør. Såvidt jeg har fått med meg, har ikke noen klart å låse opp telefonen til å godta hvilket som helst SIM-kort uten at den er låst opp fra operatørens side. Her på haugen har vi heldigvis et konkurransetilsyn som prøver å hindre innlåsing som krever at man må kunne bryte en slik operatørlås. Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Du får den for samme pris i Norge så kjøp den heller med iTalk Small og si opp abonnementet i slutten av måneden. 2400 brudd på abonnementet + 399 mnd avgift + 1390 iPhone 3G 8GB = 4198 NOK Endret 1. september 2008 av a_man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå