Khepri Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Tok mopedlappen for mangen år siden da jeg gikk på ungdoms skolen. Er nå 26 år, og har tenkt litt på og skaffe meg en scooter da jeg har flyttet til en plass som ligger litt "på landet" Blir da bare kjøring til butikk/post og eventuelt jobb. Har ikke råd til og ta lappen på bil på et par år hehe... Selve førerkortet aner jeg ikke hvor er hen... Jeg vil ta et oppfrisknings kurs, har glemt en del regler osv de siste årene Søkte litt på google, og fant dette på wikipedia : "For å kjøre moped må en ha sertifikat for moped (klasse M). Motorsykkelsertifikat (klasse A/A1) eller bilsertifikat (B) inkluderer sertifikat for moped. Personer som er født før 1985 kan få førerkort klasse M, for kjøring i Norge, uten opplæring eller førerprøve." Den siste delen der, kan jeg få førerkort klasse M uten opplæring eller førerprøve? PÅ forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Biltilsynet eller hva det heter i disse dager bør ha deg registrert, derfor ingen problem å bare få seg nytt. Oppfriskning sjekk med din lokale kjøreskole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå