Jimmy Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei, jeg har akurat kjøpt med ny prossesor og vifte (duron 1,2(vet det er "bad") og en gladitech 2100+ vifte) Jeg har satt inn prossesoren og vifta, Problemet mitt oppstår i oppstarten. Når jeg skrur på pc-en så kommer det ikke noe på skjermen! og pc-en høres ut til å gå på tomgang. Så det jeg lurer på er om noen av dere spesialister vet hva som er feilen. Takker for kommende innlegg Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 En kompis av meg hadde det samme problemet...han tok CPU'en inn og ut igjen av socket'en, og så funka det Lenke til kommentar
Jimmy Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 OK, takk for den. Men det hadde ikke gjort no om jeg fikk litt mer respons, vet det er kjedelig, men jeg hadde blitt "kjempe" gla hvis dere gjore det. Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei, jeg har akurat kjøpt med ny prossesor og vifte (duron 1,2(vet det er "bad") og en gladitech 2100+ vifte) Jeg har satt inn prossesoren og vifta, Problemet mitt oppstår i oppstarten. Når jeg skrur på pc-en så kommer det ikke noe på skjermen! og pc-en høres ut til å gå på tomgang. Så det jeg lurer på er om noen av dere spesialister vet hva som er feilen. Takker for kommende innlegg ER ingen spesialist men jeg ville sjekket om skjermen var iorden. AMDturbo Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 skift ut ram/CPU, somregel det som er problemet Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Når jeg skrur på pc-en så kommer det ikke noe på skjermen! og pc-en høres ut til å gå på tomgang. Hvordan høres en PC på tomgang ut? Lenke til kommentar
Lef Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Prøv å resette BIOS/CMOS, det burde løse problemet ditt :-) Lenke til kommentar
Code 47 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 hvis ikke speakern på hovedkortet gir lyd fra seg kan det være hovedkortet som er dødt :-? Lenke til kommentar
Jimmy Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 lef skrev: Prøv å resette BIOS/CMOS, det burde løse problemet ditt Har ikke så veldig bra peiling på sånne ting, men åssen gjør jeg det? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Les i manualen hvordan du gjør det på ditt hovedkort. Husk å ha pc-speaker tilkoblet. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Du resetter BIOS/CMOS enten ved hjelp av en jumper eller at du tar ut batteriet på hovedkortet. Viktig å trekke ut strømkontakten når du gjør dette. Prøv først med batteriet, det er det enkleste: 1. Slå av pc, trekk ut kontakten. 2. Ta ut batteriet, og la det være ute i ca 1 minutt. 3. Sett inn batteri, og deretter koble til strømkontakt. 4. Slå på pc. Hvis ikke det funker må du lese manualen til hovedkortet, for å finne ut hvilken jumper som resetter. Håper dette hjelper deg :-) Lenke til kommentar
Jimmy Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Takk for svara Lef. dette hjelper meg nok på veien. Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Sikker på at du ikke har tatt knekken på Cpu når du satt på viften? Er ikke store biten som skal knekkes av før maskinen bare står på og skjermen blir blank! lån en Cpu av en kompis og test! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå