V82 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg må ha ny pc. Har aldri kjøpt i nettbutikk før. 1. Ca hvor lang tid tar det før man får varen, dersom den er på lager så klart? 2. hvordan er kundesupport etter kjøp? 3. Ved feil på pc, hva gjør man? Må vel sende inn selv da? Var en som sa man kunne levere inn over alt hvor de har samme merke? men syns det hørtes litt rart ut jeg...?(alltid handlet på expert elkjøp osv hvor man kan legge pcen på disken til dem å dem rep. el de sender inn) MVH Lenke til kommentar
The DealMan Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Du må ikke være redd for å handle over nettet. Normalt går det ca 1 uke så har du tingene du bestiller. Men det kommer jo an på butikken da. Du må bare handle på de rette stedene. Mitt forslag er: ps.no datakjeden.no elkjop.no elprice.no lefdal.com netshop.no siba.no dell.no Når det gjelder feil på en vare så er det forskjellig praksis hvordan de gjør det. Men ikke vær redd for å handle på nettet. Som regel sparer du en del penger på det, hvis du ikke er så frekk som meg da. Jeg finner en pris på nettet, så går jeg til elkjøp eller siba og spør om jeg kan få varen til den prisen jeg fant. Og det går som regel bra. :-) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Q1. Ca hvor lang tid tar det før man får varen, dersom den er på lager så klart? A1. Dette varier litt fra butikk til butikk. Vanligvis 3-7 dager. Jeg bestilte nye minnebrikker fra PS.no.. Neste dag var de i postterminalen i Stavanger, og dagen der etter, altså 2 dager etter bestilling lå hentelappen i postkassen. Dog siden det er snakk om en komplett PC, må denne også først monteres og testes. Dette vil ta noen dager ekstra, så 1-2 uker om alle delene er på lager. Q2. Hvordan er kundesupport etter kjøp? A2. Vanligvis ganske god. Det er et knallhard market, så fornøyde kunder er en viktig faktor. Kundeservice består av mennesker de også. Oppfører du deg saklig og pent, får du saklig og pen kundeservice tilbake. Slenger du drit og oppfører deg som en, får du til slutt slengt dritt tilbake. Q3. Ved feil på pc, hva gjør man? Må vel sende inn selv da? Var en som sa man kunne levere inn over alt hvor de har samme merke? men syns det hørtes litt rart ut jeg...?(alltid handlet på expert elkjøp osv hvor man kan legge pcen på disken til dem å dem rep. el de sender inn) A3. Du må sende inn selv ja. Kort forklart, så fyller du ut et returkjema og sender den og PCen inn til reprasjon. Eksempel fra Komplett.no: -- * - Logg deg inn på din konto. * - Bruk så søkemotoren til å finne frem til ordren du skal registrer retur på. * - Gå inn på ordren. * - Oppe til høyre kan du velge RETURNERE PRODUKTER INNENFOR GARANTI. * - Velg antall av produktet som skal returneres og skriv inn bankkonto nr. ditt. * - Trykk RETURNERE MERKEDE LINJER. * - Velg en årsak og fyll ut feilbeskrivelsen. * - Fyll til slutt ut Auto-reply tracking nr. hvis du har vært i kontakt med oss pr. e-post ang. denne saken/returen. * - Trykk VELG LEVERINGSADRESSE. * - Sjekk at adressen din er riktig. * - Trykk SEND RETURFORESPØRSEL. Du vil i løpet av en til to dager motta en e-post med et returnummer som pakken skal merkes med. I e-posten vil det også være annen nødvendig informasjon for returen. Husk at ditt returnummer kun er gyldig i 14 dager fra det er mottatt. Husk også at retten til angrefrist kun gjelder forbrukerkjøp. -- Ofte er det bare små bagateller som gjør at noe ikke virker. Ved å bruke fora som dette, er det en del feil man kan fikse selv. Endret 1. september 2008 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå