Gjest Gjestegutten Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Spørsmålet har blitt stilt tusenvis av ganger, det er jeg klar over, men for hver gang er det en ny situasjon, og det samme gjelder naturligvis denne! Uansett, nå sitter jeg oppe og får ikke sove. Tankene strømte på, og til slutt dro jeg fram bærbaren og bestemte meg for å skrive dette jeg skal skrive nå: Det har seg sånn at jeg liker ei jente, svært godt. Vi er begge 16. Vi møttes på, eh, vet ikke hvordan jeg skal forklare det, egentlig. Et sted der de holder ungdom som sliter med den psykiske helsa under observasjon, blir det vel. For 2 år siden. Nei, verken jeg eller hun er "korka i hue (hoho)", men vi er begge diagnosert med sosial angst. Så da kan det jo tenkes at både jeg og hun er ganske sky personer. Begge to var relativt stille store deler av tiden tilbragt der, men en av de siste dagene vokste jeg store nok baller til å spør om mobilnummeret hennes, som igjen led til msn-adressen. Så ble det en del snakking der om alt fra barndomshistorier til favorittpålegg i en tid fremover, da plutselig en dag bestemte jeg meg for å si at jeg liker henne, noe som ble ignorert (vanlig prat) til jeg spurte om hun fikk meldinga, og det ble besvart med en "", pause og over til vanlig prat igjen. Noe som forøvrig har fortsatt frem til nå nylig (og pågår den dag i dag), da hun nevnte at hun hadde farga håret. Jeg spurte hvilken farge, hun svarte "mørkebrunt", jeg fortsatte "det ble sikkert fint! kan jeg få se", hun sa hun likte ikke å ta på web-kameraet, så jeg spurte om et enkelt bilde, nei, ikke det heller, etterfulgt av en kort pause og så spørsmålet som fikk hjerte mitt til å slå seg igjennom brystkassen min: "men du kan møte meg og se det ". Jeg ble stum et lite sekund, visste ikke hva jeg skulle si, så jeg sa "O.o", hun svarte: "du må si ja! : )", og naturligvis svarte jeg ja. Etter det var det tilbake til vanlig prat igjen, bare med en uvanlig mengde ""-smilefjes. Ikke at det nødvendigvis betyr noe. Det har gått 3-4 dager siden den samtalen, og jeg har ikke hørt noe mer om det hun sa angående "møtet". Kanskje hun ombestemte seg, kanskje hun venter på at jeg skal ta initiativet, kanskje hun tror jeg ikke vil siden jeg ikke spurte eller snakket mer om det. Jeg aner ikke. Hvorfor ikke bare ta opp temaet igjen, tenker kanskje du! Vel, om hun ikke har lyst, så har ikke jeg lyst. Det vil bli rart og kjedelig for begge to. Men på en annen side, så har man jo bare ett liv. Det verste som kan skje om det ikke går som håpt er jo at vennskapet går i dass, men det er kanskje ikke så sannsylig, og om det skjer er det jo ikke verdens undergang heller, hmm. Kanskje jeg bare skal spør... Nei, jeg vet ikke. Jeg er rett og slett forvirret. Greit med litt input uansett! : ) Mange takk til alle de hjelpsomme personene som tar seg tid til og svare, og ikke minst lese denne tekstgiganten. Jeg beklager på forhånd for alle skrivefeil og dårlig formulering. Jeg håper at i hvert fall noen greier å kave seg igjennom dette rotet! Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg er definitivt ingen ekspert på emnet, og helt sikkert ikke riktig person til å svare, men hadde jeg vært deg, ville jeg nok invitert henne ut på kaffe/te/brus en dag. Det kan være nervepirrende nok å vente på svar når man spør noen man liker om sånt, men det verste du kan få er faktisk et nei. Lykke til, i hvert fall! Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Klart hun vil møte deg.. Kjør på (sier hun nei så er det ikke noen fare.. du blir kanskje litt såra, men du sitter ihvertfall bak pcen/mobilen, og får ikke møtt henne igjen uansett, og du er like langt som du var som du er nå, og har vært i 2 år..) Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Nå har hun svart JA til å møte deg. Kjør på, don`t let the lady wait..... Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Er vell bare å kjøre på her Lenke til kommentar
indie Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Du virker som en type som bruker for mye tid på å tenke over ting enn å faktisk handle. Selvfølgelig vil hun møte deg, hun er sikkert bare redd for at du ikke er så hypp siden du bare skreiv "O.o". Det er DU som må ta initiativ, du må vise din interesse, om hun er interessert så viser hun hennes interesse, men i værste fall så er hun ikke interessert i mer som en venn. Det er mange jenter der ute så det er langt ifra verdens ende, si at du vil møte henne, foreslå enten (f.eks) torsdag eller fredag, da tenker hun at hun må velge en av dagene istedenfor om hvis du hadde spørt om hun ville møte deg/når hun ville møte deg, da tenker hun mer på om hun virkelig vil møte deg. Gogo. Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Her er ballen helt klart kastet over til deg! ikke drøy for lenge, spør allerede idag..Klart hun er interresert, i det minste til å treffe deg. Sikkert litt usikker på hva du vil bare, så vær tydelig på hva du vil.. Lenke til kommentar
Gjest Gjestegutten Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg er definitivt en type som tenker for mye og handler for lite. Uansett, om jeg skal dra en konklusjon fra tråden, så må det være at jeg bør spør. Så snart så mulig. Sitter og snakker med hun nå, men det er ikke enkelt. Men som sagt, ikke verdens undergang om det ikke går som man håper. Lenke til kommentar
321 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hold oss oppdatert :!: Lenke til kommentar
leech Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Kjør på! Tro meg, du angrer dersom du ikke prøver! Lenke til kommentar
Gjest Gjestegutten Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Åååååhåhåhåhåhå, jeg spurte, hun svarte. "Ja", for å være nøyaktig, hihihihiiii. Jeg er i ekstase! Hun sa at hun ville, men ikke turte -- men det kan jobbes med! Jeg har nok dere å takke, stolte forumfolk. Uten deres kloke råd hadde jeg antageligvis ikke handlet! Jeg er evig takknemlig. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Som nevnt tidligere overtenker du nok mye. Prøv å la være. Ikke sitt og overanalyser og spekuler, keep it simple. Ta raskere avgjørelser og hold deg til dem. Jeg vil gjette at dette kanskje gjelder for "jenta di" også. Vær åpen og prøv å vær litt mer frempå og ta gjerne initiativet siden hun ikke klarer. Om hun trekker seg litt tilbake når du prøver så gir du henne bare litt mer plass og tid. Lenke til kommentar
321 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Wow, flott, ble glad av å lese dette Lykke til! Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hehey! Flott! Lykke til videre med dette, ja. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Lykke til videre med dette! Lenke til kommentar
tommentmn Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Good luck og gi oss litt informasjon om hvordan dette utvikler seg framover da Lenke til kommentar
Gjest Gjestegutten Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Ålreit, da har det gått litt under en uke siden jeg fikk "bekreftet" at hun vil møte meg. Vi har ikke snakka noe om det, utenom da jeg spurte, først på torsdag, om hun hadde tenkt på det vi snakket om. Hun sa hun ikke hadde tenkt på det. Så spurte jeg igjen for litt siden, men i tillegg tilføyde jeg "bare si om du ikke har lyst alikevel, altså : )". Hun svarte nei atter en gang, men hun sa at hun fortsatt hadde lyst. Så intet konkret svar enda. Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Føler at det står litt stille nå, og jeg er ikke helt sikker på om det vil skje noe om jeg fortsetter å "pirke". Jeg vil heller ikke mase, det er jo bare irriterende. Hmm, vi får se. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hadde jeg vært deg ville jeg ha sagt hun bare får ta kontakt når hun har hatt litt tid for seg selv og tenkt over ting om hun virkelig vil finne på noe eller ikke Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 For at du ikke skal miste alt av value så får du gjøre som Nickless sier. Fortsetter du å ringe som du gjør blir du bare masete. Man bør ringe sånn ca. annen hver gang til hverandre, hvis ikke så blir det fort at den andre maser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå