Gå til innhold

hovedkort som klarer 2000+ FSB (intel)

amelbye

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et hovedkort som klarer minst 2000FSB, helst 2133 (har 1066MHz ram, og vil kjøre i sync mode. jepp, prosessoren min klarer det :) )

Kortet bør helst klare dette uten videre modifikasjon.

Kortet må ha printer port, firewire, ide port, intel chipset, pci express port, og støtte neste generasjon prosessorer (hvis det finnes kort i dag som gjør det)

Jeg setter også pris på at kortet klarer å levere strøm til en overklokket quad, og at kortet har vært på markedet etpar måneder og at barnesykdommene er kurert.

Kom med forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortet må ha printer port, firewire, ide port, intel chipset, pci express port, og støtte neste generasjon prosessorer (hvis det finnes kort i dag som gjør det)

Fremtidsrettede hovedkort kan bli litt vanskelig ift. intel, da de visstnok lanserer nye prosessorer med ny sokkel (Nehalem).

De fleste oppegående kort har hvertfall 2x pci ex 2.0-, 2x pci ex-, og et par pci-tilkoblinger.

Tror ikke det finneas kort som offisielt støtter 2000+ fsb, men noen klarer sikkert dette -uten at jeg vet hvilke ;)

Lenke til kommentar

hva med msi x48C da?

glemte å si tidligere, jeg må ha DDR2-støtte, så Rampage extreeme er ikke noe for meg.

biostar ser forsåvidt bra ut, jeg er bare noe betenkt på å kjøpe et merke jeg aldri har hørt om...

jeg ser at Asus P5Q WS kortet har en port som heter PCI-X 133MHz. Dette er noe nytt for meg. Er denne kompatibel med vanlige pci kort?

Akkurat nå står det egentlig mellom Biostar og MSI x48C... Får jeg en bekreftelse på at MSI x48C klarer 550FSB uten ekstra kjøling (i et godt ventilert kabinett), blir det nok det jeg går for. Hvis ikke, så ser jo Biostar kortet lovende ut.

Lenke til kommentar

biostar kortet finnes ikke på lager. Forventet leveringstid er ubekreftet, og blir utsatt med en dag for hver dag som går. Da det forrige kortet mitt (Asus P5N-E SLI) brant opp, må jeg ha meg ett nytt litt fort, så jeg må nok fortsette å plage dere :p

Altså, en liten oppsummering:

må klare 550FSB uten ekstra/bråkete kjøling

må støtte DDR2

må ha Intel chipset (grunnet dårlige erfaringer med alt annet)

må ha to PCI spor

har ikke kortet Firewire, bør det ha 3 PCI spor (her feiler egentlig biostar kortet. Dette problemet ville jeg måtte løse ved å skifte PCI kort i maskina avhengig av hva jeg skal bruke den til, evt kjøpe en PC til+en boks som lar meg switche skjermer, mus og tastatur mellom de to kassene)

Hvorvidt kortet koster 1200kr eller 1800kr har lite å si for meg, men det hadde vært fint å holde seg under 2000.

Lenke til kommentar

Det blir oppgitt 3 dagers leveringstid på netshop pga at biostar ikke er tatt inn i deres varesortiment permanent enda. Den som bestiller får kortet kjapt. I mitt tilfelle gikk det de tre vanlige dagene før det havnet på "mitt" postkontor. De blir altså bestilt og sendt direkte fra produsent, etterhvert som folk bestiller.

Tror netshop vil se an salget av Biostar, før de evt tar dem inn som lagervare. Dette er jo en ny produsent for oss i norge, men har lang historie i utlandet, bla usa. Blir det samme som da netshop tok inn Foxcon, salget gikk nok tregt en stund, da alt som er nytt er litt "farlig" :)

Lenke til kommentar
hva med msi x48C da?

Tror den MSI X48 nådde 670 ikke 560. Uansett burde det være nok...

Et hvilket som helst P45-basert kort er best for max oc, mens X48 er et godt andrevalg, hvis ikke du skal kjøre crossfire. P45 har bare 2x8 PCIe, mens X48 støtter 2x16 PCIe for XF. P45-kort kommer over 700 FSB. X48 kommer (godt) over 500.

Endret av TommyNator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...