JKJK Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei. Vurderer å tuppe inn mer minne i pc'en, da jeg multitasker en del med minnehungrige applikasjoner. Har pr. i dag. Corsair Twin2X 8500C5 brikker. Vurderer OCZ DDR2 PC2-6400 8 GB Platinum Quad Kit. Vil jeg merke at brikkene er tregere i praksis? Jakter ikke på PCmark scores, og skal heller ikke clocke. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei.Vurderer å tuppe inn mer minne i pc'en, da jeg multitasker en del med minnehungrige applikasjoner. Har pr. i dag. Corsair Twin2X 8500C5 brikker. Vurderer OCZ DDR2 PC2-6400 8 GB Platinum Quad Kit. Vil jeg merke at brikkene er tregere i praksis? Jakter ikke på PCmark scores, og skal heller ikke clocke. OCZ-brikkene har vel 5-4-4-18 i timings mens de du har kjører 5-5-5-18 (?). Dette gjør at forskjellen vil bli minimal. Hvis du ønsker, kan du sannsynligvis få de ned i 4-4-4-18 også - men du skulle vel ikke klokke minnet heller? Kommer vel også litt an på hva prosessoren din kjører i fsb også, men kanskje får du OCZ-brikkene til å kjøre i 1:1? Uansett vil du merke forbedret ytelse med å gå fra 2 til 8 gb PS: Du har vel 64bits operativsystem? En kort test her forresten. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 CPU er ikke overklokket (1333 fsb)og har ikke tenkt å overklokke minne. Har 64bit vista ultimate. Poenget er om jeg vil merke noen nedgang i ytelse hvis brikkene blir treigere (sett at jeg IKKE overklokker noe som helst). Går foresten ikke fra 2 til 8 men fra 4 til 8. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Er nok ikke store forskjellen nei. Ville nok heller hatt 8GB fremfor 4GB litt raskere minne ja. Har vel testet alt fra 800 MHz til oppi en 2000 MHz på mine brikker. Og fra 800 til 1066MHz så er det ikke så stor forskjell nei. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) pent! da blir det kjøp. Men det ble samme type brikker, bare større. Så da får jeg ikke noe ytelsestap uansett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360396 Endret 3. september 2008 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå