Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chippe Audi A4 143hk 2.0 TDI 2008?

Holmez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du mister garantien, varierer fra forhandler til forhandler, og merke til merke. Hvis din lokale Møller sier så, så er det sånn. MEN.. det er ikke sånn at de sjekker alle bilene de får inn om de er chippa. De vil ikke kunne se chip ved vanlig analyse på bilen, de må hente ut filen og lese av verdiene, og det er noe de sjelden gjør. Hadde dette vært et problem, hadde ikke folk chippa bilene sine i det hele tatt. :) Møller tilbyr jo chipping selv som lar deg beholde garantien, men er gjerne litt dyrere..

Lenke til kommentar

På en så ny bil vekker det mistanke om den går betydelig bedre enn andre. Ved service kan merkeverksted ved mistanke finne på å ta en nermere titt. Avdekkes trimming blir nok det lagt som notis et sted slik at ved ev. reklamasjon vil verkstedet ha dette som motargument.

Lenke til kommentar
noen som vet hva det vil koste å chippe en Audi A4 143hk 2.0 TDI 2008? (nye typen, er vell B8 karoseriet heter?)

hvor mye NM vil jeg få? mister jeg noe garanti på dette? har sett det er litt delte meninger om dette.

NAF mener det ikke gjørt d, så lenge feil ikke har noe med chippinga å gjør, menst møller mener noe annet.

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=159102

eg ville valgt MTM chipp, det er den beste chippen innen rimlighetens grenser.... det er en annen chip som er veldig bra også, men husker ikkje hva den heter...

For viss du bruker en dårlig chip vil det ose ut med svart røyk når du gir gass, men det gjør det ( nesten ) ikkje med en skikkelig chip....

Lenke til kommentar

eg kom på en ting... eg jobber på møller og eg snakket med en selger der, og han sa at du beholdt garantien, men mistet reklamasjons retten.... men det er store sjangser for at det vil bli merket på service, men det er skjelden mekanikerene gidder og bry seg, er mye ekstra arb.... det blir bare gøyere og prøve kjøre...

Lenke til kommentar
Jesus fader så mye bedrevitere og synsere det er her inne...

Møller tilbyr IKKE chip, og du vil miste garanti/reklamasjonsrett på motor og drivverk på bilen.

Chip i Møre og Romsdag?

Da er det en mann å gå til, og det er Christian Bigton i Chipsenter Ålesund! Uslåelige priser og ufattelig god service!

http://www.chipsenter-alesund.no/

Og det kan du si på vegne av alle Møller-forhandlere i hele landet?

Møller (på lik linje med mange andre merkeforhandlere) selger biler til mange drosjeeiere og andre næringsdrivende innen transport. De ønsker selvfølgelig chip for og kunne spare mange tusen i året på drivstoff. Hvis de ikke tilbyr chip til de, risikerer de at de velger et annet bilmerke. Og ingen innen transportnæringen vil miste garantien, det kan fort koste dem dyrt.. derfor, gjør de det hos merkeforhandler. Møller sitter ikke bare og ser på at en så stor kundegruppe bare forsvinner ut vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...