Gå til innhold

Har funnet et par kandidater, trenger hjelp til vurdering

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal kjøpe laptop for min far med formaning om billigst mulig og har dermed funnet noen kandidater.

Som dere sikkert skjønner så er ikke min far interessert i å kjøre Crysis på høyeste oppløsning, han er bare interessert i at det ikke tar for lang tid å sjekke mail og logge seg på nettbanken. Allikevel mener jeg at han bør ha noe som ikke kneler når nødvendige program som antivirus og brannmur durer i bakgrunnen og kan kjøre Windows Vista. I tillegg er det greit at den varer i noen år.

Jeg har vurdert det slik hen at Intel Core 2 Duo P8400/P8600 er det mest hensiktsmessige på prosessorsiden og at prisen bør ligge mellom 7000 - 9500 kr. Jeg har funnet noen alternativer og har dristet meg til å ta med noen med andre prosessorer enn det foretrukne og det er her dere kommmer inn. Mao. hvilken laptop ville dere gått for av disse (ta pris i betraktning):

1. Fujitsu Siemens

2. Asus

3. Acer (Intel Core 2 Duo P7350)

4. HP Pavilion (min favoritt)

5. Toshiba

6. Multicom (Denne kan konfigurers. Ta 320 GB, 4 GB RAM og P8600 som utgangspunkt)

7. Toshiba Satellite A300 - 1k5 (8995kr)

Har dere andre forslag kom gjerne med dem.

På forhånd takk!

Edit: Fjernet en kandidat. Det var jo AMD!

Edit 2: Sent på kveld dette her. La til HP'en igjen. Fatter ikke hvorfor jeg trodde det var en AMD

Edit 3: Lagt til en femte pc.

Edit 4: Ny utfordrer

Endret av Azidops
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Har HP maskinen selv, utrolig fornøyd. oser kvalitet, veldig stilig er den også!

artig med fingeravtrykkleser, skjermen har en "glass" overflate som dekker hele lokket.

blu-ray drev, nok minne, stor hd, og en veldig bra cpu. (P8400)

HDMI, eSATA, bra skjermkort, stille vifter.

kan ikke komme på noe negativt med denne for øyeblikket.

tviler på at du vil angre på det kjøpet.

hadde en HP-DV6 før denne, og de kan ikke sammenlignes.

Endret av Slettet+981234789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...