Gå til innhold

Gaming PC til 5000,- Forslag?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lagde en tråd her forleden om at jeg skulle ha nytt skjermkort, strømforsyning og vifter etc.. Jeg har nå funnet ut at jeg selger PC-en min som den står til min kompis for 3000,-

Så da tenkte jeg at jeg heller kjøper en helt ny PC til rundt 5000,- +/- ..

Så da spør jeg dere, kan noen lage ett oppsett til meg der jeg må ha ALT!

Har ingenting fra før av utenom skjerm, mus, tastatur.. Altså, innmaten i PC-en jeg trenger..

Ting jeg skal ha:

Antec P182 Masse gode kommentarer om denne!

Intel-basert system

Spiller en del CS:S så det er en gamer PC..

Mvh PhenomeN ( Takker for svar )

Endret av PhenomeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel liten tvil om at Antec P182 er et godt kabinett. Dog for å få skikkelig innmat, bør du muligens vurdere andre kabinetter.

Kan eksempel følgende oppsett friste? (Ganske standard nå for tiden)

Antec Sonata III

Asus P5Q-E

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

Asus Radeon 4850 512MB GDDR3

Seagate Barracuda 7200.11 500 GB

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S

MIST, 54.4 m³/time, 16.5 dB(A)120x120x25

Vifteskruer, Chrome

Dette skal komme på rundt 6000, 6002,- hos Netshop for å være nøyaktig.

Du kan godt velge P182, men da må du gå godt ned i specs på innmat, eller overskride budsjett med 500-1000 kroner.

Et annet alternativ er å bytte Sonata II med Antec Three Hundred og OCZ StealthXStream strømforsyning

Prisen vil da havne på 6 172,-

Lenke til kommentar

Likte veldig godt Svenni sitt oppsett.. :) Det overgår litt av budsjettet mitt som EGENTLIG var 5000,- Men Men.. Shit happens..

Kan prøve å gå ned i enkelte ting, men det går fint..

Noen som har andre innspill? Noe jeg kan skifte i like bra?

Og for å være enda litt mer pirkete ønsker jeg alle varene fra Netshop/Komplett.. Men eneste jeg ikke likte med ditt oppsett svenni, var kabinett.. Jeg har ingen erfaringer med dette og hva sier dere ? Hvordan er strømforsyningen? Kabel til skjermkort?

EDIT: Kan godt legge til at jeg ønsker en stille PC :)

Endret av PhenomeN
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nylig ny maskin som jeg er meget fornøyd med..

Kostet i underkant av 6000 uten skjerm.

Består av:

Antec three hundred kabinett (ca. 400kr)

OCZ StealthExtreme PSU (ca 500kr)

Asus P5Q HK

Intel E8400

4GB Corsair minne

HIS radeon 4850

Samsung spinpont F1 750 GB

Hadde DVD brenner fra før. Husker ikke prisen på alt, men totalen blir litt under 6000.

Er veldig fornøyd med kombinasjonen av kabinett og strømforsyning. Kabinettet er fantastisk til prisen, og jeg hører veldig lite til oppsettet, selv under gaming.

Kjører Call of Duty 4 med alt på fullt, og maskinen er kald og stille uten at jeg har kjøpt ekstra kjølere eller klokket :thumbup:

Forresten: Kjøpte alt hos Amentio, gikk kjapt og greit!

Endret av Acey
Lenke til kommentar

Hehe, jeg leste meg opp her i månedsvis før jeg kjøpte. Men det var også litt fordi det var sommer, og jeg ikke trengte maskinen da. Nå regner det ute, og det er fint med en ny maskin! :)

Men i den prisklassen vil jeg si det er disse forslagene her som er mest "bang for the bucks". Kabinett og PSU er jo en smakssak, men det jeg kjøpte er iallefall mye for pengene. PSU`en er på 600W.

Intel E8400 er genial for prisen, og HK kan du vel egentlig ta fra et ganske billig P35 og oppover. (Gigabyte har noen greie og billige der).

RAM er jo rimelig, så ingen grunn til å ikke kjøpe 4 GB. PC6400 burde holde lenge.

Harddisk er jo også bare til å ta etter behov. Jeg valgte Spinpoint F1 da den var billig og fikk god omtale på forumet.

Skjermkort er vel de fleste enige om at ATIs 4850 eller 4870 er veien å gå i disse dager, så da er det jo bare å ta en av dem etter behov og lommebok. 4850 funker flott for meg, det har spist alt jeg har kastet på det hittil. Men så er jo ikke 4870 å mye dyrere.

Så egentlig er det ikke så vanskelig.. du må bare fintilpasse etter behov! Lykke til iallefall!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke vær så altfor redd for lyd fra PC`en. Min bråker veldig lite. Jeg hører den selvsagt, men er på ingen måte plagsomt.

Mitt forslag er at du kjøper Svenni sitt forslag fra Netshop, men Antec three hundred som kabinett og OCZ StealthXtreme som strømforsyning. Da trenger du ikke den viften som han la til heller, det kabinettet har bra luft. Du kan også velge Asus P5Q istedet for P5Q-E. forskjellene er minimale, men du sparer et par hundrelapper. (2 stk nettverkskontakter på E-versjonen og sånn.. jeg har vanlig P5Q, er helt supert det).

For all del, Antec Sonata III er bra, men Antec three hundred + OCZ har jeg selv, så det VET jeg er bra! :thumbup:

Som du så av listen min over min egen PC, så blir din omtrent nøyaktig lik hvis du kjøper det jeg foreslår. Og det funker meget bra hos meg iallefall!

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet ut den endelige listen (Tror jeg):

ASUS P5Q-E, = 1 095,-

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 = 1 195,-

Mushkin DDR2 4096MB = 649,-

ASUS Radeon 4850 512MB GDDR3 = 1 395,-

Seagate Barracuda 7200.11 500 GB = 525 ,-

Optiarc / NEC DVD-brenner 195,-

OCZ StealthXStream strømforsyning 600W = 595,-

Sum = Totalt 5 649,-

Jeg har da ikke tatt med kabinett da jeg har dette fra før..

Hva synest dere? Noe jeg bør forandre på?

-PhenomeN-

Lenke til kommentar

Du er en tankeleser Acey.. Tror jeg bare begynner med det, muligens jeg kjøper nytt kabinett og.. Men tar utgangspunkt i handlelisten som er satt opp!

Takker alle for raske og MEGET gode svar..! Hadde alle vært som dere ;D

EDIT: Kjøper skjermkort og PSU trolig, tenker på 700w PSU, modulær eller ikke, betyr ikke så mye.. Gode forslag?

Endret av PhenomeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...