Lurifaksen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Lenge siden jeg var oppdatert på cpu-fronten - hvilke sokler er det som gjelder nå? Har det kommet noen nye sokler i det siste som forventes å bli tatt i bruk i fremtiden? Er så lei av å kjøpe hovedkort med en sokkel som ikke blir produsert nye prosessorer til. Noen som har forslag til hvilket hovedkort jeg bør kjøpe om jeg skal ha noe som er litt fremtidsrettet? Pris er ikke noen stor hindring, men er om det finnes noen kort som per nå er åpenbart "mest for pengene" er det av interesse selv om det ikke er det beste. Intel/AMD spiller ingen trille. Men vil ha to kjerner. 4-kjerner ser jeg ikke poeng i, men skader vel ikke. Overklokkingsevner er ikke spesielt relevant. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Intel: P45 og X48 AMD: 790GX og 790FX Dog er det ikke lenge til før de nye X58 til Intel, og AM3 til AMD kommer til salgs. Endret 31. august 2008 av Svenni212000 Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 leste om en fyr her på forumet med ett hovedkort som tok fyr.. husker ikke hvilket chipset det var, men rimlig hot det er det i hvertfall Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Dog er det ikke lenge til før de nye X58 til Intel, og AM3 til AMD kommer til salgs. Ser det stod nevnt Q4 for X58. I og med at jeg har planer om å beholde hovedkort/ram i i alle fall 3 år er det kanskje best å vente til X58/AM3 kommer? Er det noe annet nytt enn sokkel som skjer på hovedkort-fronten? F.eks nye versjoner av PCIe? Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 du må renge med bruke over 12k på cpu, minne hovedkoert om skall ha x58 hovedkort med det første. siden Nehalem kommer år bare så extrem verson. og om skall bruke den til spill vil du ikke merke noe stor forkjell. Nehalem vil bli mere boost til server osv, en spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå