Jada-jada Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Vel, visst kompisa syntes tatungen er GRISERÅ i utseendet, kan ikke dem ha sett mange flatskjermer som faller noen lapper over i pris. Helt klart designet på tatungen må være noe av det kjedligste jeg noen sinne har sett en firkantet plastboks med matt skjerm Endret 17. september 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Designet synes jeg er noe av det minste en skal tenke på, her er det funksjonene som teller! Men foreløpig tror jeg at jeg holder en knapp på LG sin TV, selv om den er noe dyrere. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Vel, visst kompisa syntes tatungen er GRISERÅ i utseendet, kan ikke dem ha sett mange flatskjermer som faller noen lapper over i pris. Helt klart designet på tatungen må være noe av det kjedligste jeg noen sinne har sett en firkantet plastboks med matt skjerm Men den TV-en som noen mente var griserå og som det er bilder av lenger opp i tråden, er Tatung V32MCHK, som gikk ut av salg for litt over et år siden. Det er selvsagt en smakssak, men jeg synes "rå" er en perfekt beskrivelse. Ikke bare var skjermen, men hele kabinettet mattsvart, og det ser ikke ut som plast, er det aluminium? Mye råere enn dagens TV-er, som somregel er i femidilldall "pianolakk"-blank plast. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Selv syntes jeg Piano-lakk virker MYE mer ekslusivt en aluminium Og det ser bedre ut. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Selv syntes jeg Piano-lakk virker MYE mer ekslusivt en aluminium Og det ser bedre ut. En TV med ekte pianolakk på et håndsnekret trekabinett ville vært eksklusivt. Men ikke rått, det ville vært raffinert. Og å kalle blank plast for pianolakk, det er billig, falskt og vulgært som parykk og løspupper. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Morsomt. Siden jeg vedder min arm på at du har en tatung tv. Say no more. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Morsomt. Siden jeg vedder min arm på at du har en tatung tv. Say no more. Ja, i blank plast dessverre. Forgjengermodellen med det "griserå" utseendet var dessverre utsolgt da jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Du vet, ting som er "griserått" går fortere unna Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Jeg har nå vært en tur på datakjeden for å se på den mye omtalte Tatung. Fikk nå se hvordan den ser ut, og den er var ikke noe særlig, synes jeg. De hadde også en annen tv i samme prisklasse, Creo Tierra K32S. Er det noen som har vært borti det merket før? Den hadde bedre bilde, og så bedre ut (designmessig), synes jeg. Begge var fabrikkinnstilt. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Tenkte meg det, tatung er ikke noe å se på. Men uansett, hvorfor ikke bare gå for en LG3000? 32". Bare et tips. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Tenkte meg det, tatung er ikke noe å se på. Men uansett, hvorfor ikke bare gå for en LG3000? 32". Bare et tips. Jepp da får du både det beste bilde og det fineste designet i denne prisklassen.. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Sier dere det ut av bilder/specs eller av erfaring? LadyKatie: Den Datakjeden har nå er den "gamle" Tatungmodellen. Endret 20. september 2008 av Barry White Lenke til kommentar
Undified Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hva med denne? http://www.zepto.no/Shop/LCDTVDetails.aspx?lcdtvid=742 Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Sier dere det ut av bilder/specs eller av erfaring? LadyKatie: Den Datakjeden har nå er den "gamle" Tatungmodellen. Har den gamle Tatung'en grå linje? Trodde det var den nye. Tror jeg kjøper LG 32" lg3000 hvis ingen har noe negativt å si om den, eller noen kommer med et annet forslag som er bedre. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det som forvirrer meg litt er at jeg ikke har sett en eneste en snakke om sine erfaringer med LG-tven, enten er den svært ny på markedet eller så er den lite kjøpt av en eller annen grunn. Men jeg er egentlig på samme bølgelengde som deg, det virker som en god tv. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det er snakk om 4-5000 prisklassen, og ikke 10-15000. Man får ikke både i pose og sekk i den prisklassen, husk det. Og LG3000 Er både en god tv (specs) og den ser bra ut (utseendet) I den klassen, altså billig-klassen. Enkelt å greit, et godt valg. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg vil mest sannsynlig se analog kabeltv på denne tven, er det stor forskjell på støyreduksjon mellom modeller? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 LadyKatie: Den Datakjeden har nå er den "gamle" Tatungmodellen. Har den gamle Tatung'en grå linje? Trodde det var den nye. Den gamle helsvarte uten den grå linja mellom skjerm og høytalere var V3MCHK (kontrast 1000:1, i salg fram til i fjor sommer). Så kom og V32MCAK (kontrast 1200:1, i salg fra oktober i fjor, selges fortsatt) med pianolakkplast og grå linje. Nå kommer V32MAAK på markedet (kontrast 1500:1), og så vidt jeg vet har den identisk kabinett med en som var ny i fjor. Men stort sett er det samme TV med mindre endinger i spesifikasjoner for hver årsmodell. Tror jeg kjøper LG 32" lg3000 hvis ingen har noe negativt å si om den, eller noen kommer med et annet forslag som er bedre. Sannsynligvis et godt valg, jeg håper du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg vil mest sannsynlig se analog kabeltv på denne tven, er det stor forskjell på støyreduksjon mellom modeller? Det kan variere mellom forskjellige merker, og mellom forskjellige modeller av samme merke. Støyreduksjonssoftware kan også gi etterslep og artifakter i bildet. Så det beste er å ha bra signal, så du ikke trenger støyreduksjonsfunksjonen, eller leve med litt støy i bildet. Eller, gå over til digitale TV-sendinger. Andre tips dersom man bruker analoge TV-signaler og har litt støy: Ikke kjøpe LCD, men plasma. Eller beholde bilderørs-TV-en. Begge de takler støy bedre enn LCD. Om man kjøper LCD, ikke kjøp for stor i forhold til avstanden man sitter fra skjermen. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Netshop har hentelager og siste tven til Tatung, og fraktkostnadene vil da være lik 0, 32LG3000 modellen må bestilles over nett og samlet vil det bli ca 700 kr dyrere enn Tatung tven, verd det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå