Fossekall Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Eg har det probleme at eg har kjøpt meg ny pc i dela. Eg fikk satt den sammen no i veka og eg har fått et problem. Maskina slår seg av. det kan vere når som helst. Hadde problem med å få inn på windows på grunn av det. det kan variere frå 2sek til 2tima. noken som veit noke om dette?? håpar på svar fortast muligt. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hvis den slår seg av kan det være en hd feil eller en ram feil...test dem og se. Men som regel hvis det feiler hd og ram noe pleier pc'en å reeboote... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hvis strømforsyninga er for lite kraftig, vil maskina spontan-reboote, spesielt under større belastning. Lenke til kommentar
Fossekall Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 men det som er rart er at den ikkje reboota men slår seg av(helt av) og forblir det. og den er på 360w so det skal holde i masse. tok vekk alt det som ikkje var nødvendig og det vart ikkje noke forskjel Lenke til kommentar
Fossekall Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 har skjekka hd der var det same so det er ikkje den. ram e har ikkje eg fått testa men trur ikkje det er det. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hummm. Forsøk å ta ut hele hovedkortet igjen, og se etter at du ikke har satt i "spacers" på hovedkort-plata som tar i selve hovedkortet (isteden for til skrue-hull i hovedkortet). Det -kan- gi slike feil. Se også etter at du ikke har fått en "glapp-kontakt" noen plass. (Ta ut ALLE biter og vær ekstra nøye, ikke ekstra hardhendt men -nøye- når du setter alt tilbake.) Du kan også prøve å bytte selve kabelen fra veggutaket til maskinen. Dersom denne har fått en smell i en dør eller er feilprodusert eller no, så kan det være dårlig kontakt som gjør at når den vibrerer litt (du kommer borti den eller no) så misster dataen strømmen. Om ingenting virker, prøv den i et annet rom.. =) Lenke til kommentar
Fossekall Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 no har eg prøvd det og det er ingen forskjell. den fortsette å sler seg av Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Og du er SIKKER på at det ikke er minnet? Har vært bortig mange maskiner som spontan-rebooter, og det har vært minnet i 90% av tilfellene. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Og du er SIKKER på at det ikke er minnet? Har vært bortig mange maskiner som spontan-rebooter, og det har vært minnet i 90% av tilfellene. Jeg har også hvert borti det... :-? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 kjør memtest så finner du ut om det er minnet (legges på diskett eller cd) Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 sjekk at kjøleren sitter riktig. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 kansje Cpu blir for varm og rebooter automatisk ...kansje for liten strømforsyning (effekt)...osv.Løse problmet: skru av Halt on errors i bios, sjekke cpu temp, sjekke at cpu kjøler sitter riktig, prøve med annen størmforsyning, sjekke at det ikke er noen løse deler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå