St0neCld Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg vurderer å kjøpe ny CPU-kjøler. Er ikke helt sikker på hvilken jeg skal kjøpe. Mest sannsynlig blir det Noctua NH-U12P eller Zalman CNPS9700LED. Men da er spørsmålet; Hvilken Kjøler er best av disse to? Finnes det noe som er bedre til lik pris(400-550 kr,-)? mvh St0neCld Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=98656 Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Ikke Zalman viften da denne er utdatert. Gå for Noctua NH-U12P eller Thermalright ULTRA120. Begge er utrolig gode, men ULTRA scorer hakket bedre på div. tester, dvs. 1-3 grader bedre Linky EDIT: Husk at du må kjøpe en vifte i tillegg til kjøleren, dette gjelder både NH-U12P og ULTRA120. Begge kan ta 1-2 vifter, 2 vifter er unødvendig med mindre du er en ekstrem oc'er... Endret 2. september 2008 av Supah-Mouse Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Xigmatek HDT-1283 er bedre enn både Zalman og Noctua-kjøleren, til en lavere pris. Andre alternativer er jo Thermalright Ultra120Extreme, som han før meg nevnte. Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Xigmatek HDT-1283 er bedre enn både Zalman og Noctua-kjøleren, til en lavere pris. Andre alternativer er jo Thermalright Ultra120Extreme, som han før meg nevnte. Er det en test som sammenligner disse to? Hvor får du evt. kjøpt Xigmatek? Finner den ikke på prisguide Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 sjekk ut SPCR sin test Xigmatek-kjøleren finner du hos netshop Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Burde jeg gå for en Noctua NH-C12P CPU eller Noctua NH-U12P CPU hvis jeg skal sette den inn i en Antec P192/900? Endret 2. september 2008 av St0neCld Lenke til kommentar
s0und Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Burde jeg gå for en Noctua NH-C12P CPU eller Noctua NH-U12P CPU hvis jeg skal sette den inn i en Antec P192/900? Jeg ville fprtsatt ha gått for Xigmatek'en. Brukt den selv og var strålende fornøyd. Ingen over ingen ved siden etter min mening. Husk den er jo mindre i str enn endel andre pipe kjølere også. Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Det følger med vifte på Xigmatek sin? Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Rimelig var den og; jeg går for den, jeg.(hvis det er det beste dere har å anbefale innen den prisklassen!) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Det er nevnt flere bra alternativer her, bla. Xigmatek HDT-1283 og Thermalright ULTRA120, og jeg vurderte disse selv for ikke så lenge siden. Disse yter veldig bra, men jeg valgte Noctua NH-U12P pga. lav støy og angrer ikke på valget. Den yter samme som de andre, men har et støynivå på 19db. Hvis du vil ha høy ytelse og lav støy, da ekstra prisen for Noctua NH-U12P kan forsvares, mener jeg. "The Noctua NH-U12P is a solid cooler that performs with the very best out there. Combine this with a strong fan that can be classified as “silent,” and you have a complete package. For anyone in the market for a new processor cooler or if you are just looking to quiet your system down, this is one heat sink and fan combination that should be on your short list. " - link Endret 3. september 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 19dB målt hvor? Jeg tar db-tall med en stor klype salt, eneste reviews jeg stoler på i så måte er SPCR sine. Xigmatek med nexus 120mm 1000rpm på full pupp bråker mindre enn stock-vifta på 1400rpm OG gir bedre kjøling, så det er rom for forbedring selv der. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 19dB målt hvor? Jeg tar db-tall med en stor klype salt, eneste reviews jeg stoler på i så måte er SPCR sine. Xigmatek med nexus 120mm 1000rpm på full pupp bråker mindre enn stock-vifta på 1400rpm OG gir bedre kjøling, så det er rom for forbedring selv der. 19db er oppgitt av produsenten, blant spesifikasjonene finner du : Støynivå, maks: 19 dB(A) _ Link. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ta en titt på denne testen, så får du et litt mer realistisk tall på støynivå. Stort sett alle vifteprodusenter lyver skamløst om støynivå, sånn er det bare... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå