Gå til innhold

Erfaringer med surftown.no?

hernil

Anbefalte innlegg

Skal etterhvert ha webhotel til en nettside. På siden vil det være bilder, og i tillegg en del filer som jeg deler med venner og familie. Til sånt trenger man jo en del plass så jeg ble gledelig overasket over å snuble over surftown.no som har et tilbud på 20gb til en billig penge. Når man får såpass med plass så er det jo mulighet for å eventuelt bruke noe av plassen til off-site backup av viktige filer. Jeg vet at når det gjelder wehosting så får man ofte det man betaler for, men disse ser jo riktig seriøse ut. Serverne ligger i Danmark, noe som kan være en fordel i forhold til servere i for eksempel USA.

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med dem.

Hvordan er nedetiden?

Hvordan er hastigheten, kan man omtrent kjøre på det linja holder når det gjelder opp og nedlasting, eller er det de som er flaskehalsen?

Er de strenge på hva slags type filer som kan ligge på serverne (er ikke snakk om noe som helst ulovlig, blir vel dokumenter, zip-filer med bilder, små klipp og lignende)?

Støtten for databaser og php?

Eventuelt noe annet?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde webhotel hos Surftown i 2004-2005 og opplevde absolutt ingen problemer med dem. Jeg la ut egenkomponert musikk som mp3er i zip-filer til nedlasting av kjente og ukjente, bilder, m.m., og det var ikke noe problem. Det var heller ikke noe problem å makse internettlinja jeg hadde på den tiden som var 8000/1200 kbit/s.

Men når det gjelder databaser og ulike språk som de støtter så aner jeg ikke hvordan dette fungerer da jeg kun hadde gammeldagse html-filer.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Angående med det om dokumenter. Sakset ut dette fra http://www.surftown.no/?docid=db2ab535-88a...d6-6cd556e173d9

Surftown forbeholder seg videre retten til å fjerne innhold som zip, MP3, jpg og liknende såfremt disse belaster serverne i urimelig grad. Hensikten med Surftowns Webhotell er ikke å fungere som ekstern harddisk for lagring av større mengder filer til fri download eller visning, men derimot en fremvisnings-og/eller salgsplass for private fysiske og juridiske personer.
Lenke til kommentar

Ja jeg så det, men gikk for surftown likevel. Eventuelle filer som blir lagt der vil ikke skape så mye trafikk at det blir noe problem tror jeg.

Er forresten fornøyd så langt, domenet og kontoen min ble opprettet på få minutter og alt ser i grunnen bra ut foreløpig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...